کارگاه مدل کسبوکار در تهران برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دومین جلسه کارگاه آموزشی «مدل کسبوکار» به همت بنیاد نخبگان استان تهران و با حضور مستعدانبرتر همکار طرح شهید احمدی برگزار شد.
در ابتدای برنامه، مسعود زمانی؛ مدرس کارگاه با اشاره به مباحث جلسه پیشین، راهاندازی کسبوکارهای نوپا را عرصهای متنوع دانست و بر ضرورت گسترش استارتآپها تاکید کرد.
وی با تشریح موضوعات چرخه عمر کالا و هزینه آن تحتتاثیر چرخه عمر و همچنین روندکاری فروشگاههای اینترنتی، افزود: حوزههای بسیاری در کشور وجود دارد که میتوان در آنها کسبوکار راهاندازی کرد. برای مثال حملونقل که در قیمت کالا بسیار تاثیرگذار است، یکی از این حوزهها است که البته راهاندازی استارتآپ در این حوزه میتواند تسهیلگر این مسیر باشد.
زمانی با اشاره به لزوم افزایش مهارت افراد در انجام کارِ گروهی، تصریح کرد: ایجاد گروهی منسجم، کاربلد و باتجربه، از مهمترین ارکان موفقیت در کسبوکارهای نوآروانه است.
وی یادآور شد: برای رسیدن به نقطه مطلوب، ابتدا باید مشکلات را به درستی بیان کرد. تعیین ابعاد مختلف مسئله، بررسی و ارائه راهکارها برای ایجاد مزیت رقابتی در طرح و همچنین حصول ارزشافزوده از آن، گامهای بعدی است.
تشریح مشاغل حرفهای با ظهور دیجیتالیسم و روشهای حفظ کسبوکارهای بزرگ همچون تجربه آمازون، بخش پایانی این نشست بود.