عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

بیانیه سرپرست دانشگاه به مناسبت : چهارمین جشنواره آموزشی دکتر وثوق و تجلیل از اساتید برتر عرصه آموزش


به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن پیام به شرح ذیل است :
همکاران گرامی - اعضاء محترم هیئت علمی
امروزه دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی دارای کار کرد ویژه ای است که به آن ارزش و اعتبار خاصی بخشیده است. از مهمترین کارکردهای آن می توان تولید ، انتقال ،نشردانش و خلق ارزش به عنوان یکی از پر ارزش ترین منابعی که جامعه برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارد را نام برد. منظور از توسعه گسترش توانایی، ظرفیت فکری و کیفیت دانش و مهارتها و خلاقیت و نوآوری، ارتقاء قابلیت انسانها و بهره مندی از منابع، دستاوردها و امکانات است .
از آنجایی که دانشگاه به عنوان یک نظام اساسی بر نظام های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی جامعه نیز تاثیر دارد باید به عنوان یک نهاد اجتماعی به نیازها، ضروریات و الزامات توسعه جامعه نیز پاسخگو باشد که در این راستا ارتقای کیفیت آموزش عالی و حرکت به سوی تعالی و الگوی دانشگاه نسل سوم از اهداف سازمان متعالی و برتر بوده و به همین دلیل نقش عملکرد اساتید در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه در جهت ارتقا، کیفی آن بسیار حائز اهمیت است.
لذا بهبود کیفیت از جمله ماموریت های دانشگاه است که می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح ملی و در سطح منطقه ای نقش موثری را ایفا نماید. در همین راستا ضرورت تقدیر و تکریم از اعضاء محترم هیئت علمی در محورهای آموزشی به عنوان یک راهکار مهم در نظر گرفته شده است. بدیهی است بر گزاری سالیانه جشنواره آموزشی و تقدیر از اساتید برتر عرصه آموزش در ایجاد انگیزه و فسای خلاق و با نشاط علمی در اعضاء هینت علمی نقش بسزایی خواهد داشت.
بانهایت افتخار و به پاس خدمات مرحومه سرکار خانم دکتر وثوق، جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نام ایشان مزین گردید تا ضمن قدردانی و یاد بود از مقام شامخ ایشان به عنوان یک الگوی اخلاقی و علمی، قدردان زحمات و تلاش های بی شائبه اعضای  محترم هیئت علمی دانشگاه باشیم.
ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ایشان خدمت همه همکاران صدیق خیر مقدم گفته و اعتلای دانشگاه و اعضای محترم هیئت علمی و همکاران عزیز را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

دکتر جلیل کوهپایه زاده
سرپرست دانشگاه  علوم پزشکی ایران
بهمن ماه ۱۳۹۶