عمومی | دانشگاه فرهنگیان

اعضای کمیته ها و ناظرین با حضور هوشمندانه خود در نحوه تصمیم گیری و سهولت اجرای برنامه ها نقش موثری دارند


دکتر علی نژاد در ابتدای این جلسه ضمن بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم تصریح کرد: از اینکه فرصتی ایجاد شد که به دانشجومعلمان خدمتی ارزنده داشته باشیم خداوند را شاکر و خرسند هستیم. وی تصریح کرد: ورزش های همگانی در دانشگاه فرهنگیان روز به روز رشد چشمگیری دارد و این نشان از اهمیت و توجه مدیران استانی، دانشجومعلمان و همکاران به این موضوع است .


قائم مقام رئیس عالی دومین جشنواره کشوری افزود: با توجه به اینکه المپیاد ورزشی در اراک و جشنواره ورزشی در اصفهان برگزار شد و سال گذشته گام های بلندی در زمینه توسعه ورزش برداشته شد امیدواریم در سال جاری نیز شاهد رشد چشمگیری در اعتلای ورزش همگانی باشیم .


قائم مقام دومین جشنواره ورزشهای همگانی افزود: تقریبا تمامی کمیته فعال هستند و اعضای کمیته از افرادی می باشند که سال های قبل تجربه ی نظارت برمسابقات را داشته اند و یا به عنوان عوامل اجرایی حضور پررنگی داشته اند .


در ادامه دکتر علی نژاد مشارکت همکاران سایر معاونت ها را قابل تقدیر برشمرد و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره توصیه هایی را عنوان کرد .

وی بابیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره های ورزشی در همه دانشگاه ها ترویج ورزش همگانی، مشارکت دانشجویان در ورزش، توجه به سلامت اجتماعی و ایجاد شور و رقابت بین جوانان ورزشکار است، گفت: در این جشنواره از همه استان ها، دانشجومعلمان دختر و پسر مشارکت و فعالیت خواهند داشت. وی همچنین بررسی شاخص های ارزیابی کیفی از جشنواره در قبل، حین و پس از آن را مهم دانست و تاکید کرد: توصیه می شود اعضای کمیته ها قبل از برگزاری جشنواره و افتتاحیه بازدیدی ازپردیس نسیبه در حوزه مسئولیت و تخصص خود داشته باشند .


دکتر علی نژاد در برگزاری دومین جشنواره ورزش های همگانی فراهم کردن شرایطی توام با امنیت و آرامش را برای دانشجومعلمان ضروری دانست و افزود: ایجاد فضایی با نشاط همراه با امنیت از دغدغه معاونت دانشجویی است که انتظار می رود اعضای کمیته حراست در بخش خواهران و برادران به آن عنایت ویژه ای داشته باشند. وی همچنین تاکید کرد: نحوه پذیرش و ورود و خروج دانشجویان باید با دقت انجام شود و از فضاهای مربوط به مسابقات خواهران و استراحت آنان عکس برداری نشود .


علی نژاد با بیان این که باید زیرساخت ها و امکانات ورزشی، رفاهی، اسکان، تغذیه و فراهم کردن محیط مناسب و راحت فراهم شود، عنوان کرد: برگزاری جشنواره های ورزشی دانشجومعلمان و حضور مسوولان و مدیران استان تهران در این مراسمات نقش مهمی دردرخشیدن دانشگاه فرهنگیان، شناسایی استعدادها و بالا رفتن روحیه این عزیزان دارد .


وی همچنین در ادامه ناظرین دومین جشنواره ورزش های همگانی را چشم بینای سیستم دانست و بیان کرد: کمیته های ناظر بر اجرای جشنواره در همه ی بخش ها ی نظارت و ارزیابی، روابط عمومی، حراست، بخش فنی، بودجه، حقوقی و ... با حضور هوشمندانه خود در نحوه تصمیم گیری و سهولت اجرای برنامه ها نقش موثری دارند .


دکتر علی نژاد با بیان اینکه برگزاری جشنواره ورزش های همگانی به خودی خود از حساسیت خاصی برخوردار است بیان کرد: پوشش مناسب اخبار و گزارش های لحظه به لحظه برگزاری جشنواره نقش مهمی در گسترش ورزش و ایجاد انگیزه در دانشجومعلمان هدف دارد. وی انعکاس اخبار و گزارش های مسابقات را در رسانه های مختلف بسیار مهم دانست و بیان کرد: رسانه در فرهنگ سازی ورزش در میان دانشجومعلمان جوان و ایجاد رقابت سازنده موثر است .


دکتر علی نژاد با اشاره به این که تعاملات و ارتباط با دانشجومعلمان باید دوستانه، همدلانه و یاورانه باشد بیان کرد: اگر در حین جشنواره مشکل خاصی مشاهده شد با مسئولان اجرایی جشنواره در استان تهران در میان گذاشته شود .

در ادامه دکتر روحی مدیرکل تربیت بدنی با بیان اینکه دومین جشنواره ورزش همگانی دانشجومعلمان دختر و پسر از ۵ بهمن ماه آغاز تا ۱۱ بهمن ماه در پردیس نسیبه ادامه دارد بیان کرد: فرصت را غنیمت میشمارم و از همه عوامل اجرایی و ناظرین کلیه معاونت ها و بخش های مختلف دانشگاه که در برگزاری هرچه شایسته تر المپیاد ورزشی در استان اراک همکاری و مشارکت داشته اند تشکر می کنم. وی تصریح کرد: امید است در دومین جشنواره کشوری ورزش های همگانی با همکاری تیم نظارت کننده شرایط خوبی برای دانشجومعلمان مهیا سازیم. وی گفت: با توجه به کوتاه بودن زمان و فشردگی برنامه ها، انتظار می رود کمیته ها موارد احتمالی را که می تواند در روند مسابقات تاثیر بگذارد اعلام نمایند. در ادامه دکتر روحی از روند برگزاری جلسات در سطح سازمان و مدیریت استان و پردیس گزارش کوتاهی را رائه نمودند.

و در پایان جلسه اعضای کمیته ها مواردی را از حوزه تخصصی خود بیان کردند. همچنین حکم ابلاغ اعضای کمیته ها توسط معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به همکاران تقدیم شد.