عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

برگزاری نشست کارآفرینی”آشنایی با فرصتهای شغلی و چالشهای پیش‌روی صنعت فرآوری میگوی پرورشی استان گلستان”

نشست کارآفرینی”آشنایی با فرصتهای شغلی و چالشهای پیش‌روی صنعت فرآوری میگوی پرورشی استان گلستان”به همت گروه فرآوری محصولات شیلاتی دانشکده شیلات و محیط زیست و با همکاری مرکز کارآفرینی، با حضور مدیرعامل شرکت شیل آبزی گلستان، رئیس اداره میگو آبزیان آب شور و رئیس گروه و کارشناس کنترل کیفی دفتر بهبود کیفیت و بازار اداره کل شیلات استان در سالن توحید برگزار شد.

گفتنی است: در این نشست دانشجویان مقاطع مختلف رشته شیلات دانشگاه ضمن آشنایی با فرصتهای شغلی، با چالشهای موجود این صنعت در استان آشنا شدند.

همچنین رئیس دفتر بهبود کیفیت و بازار اداره کل شیلات استان با معرفی واحدهای تولیدی فرآوری میگو در سطح استان و پتانسیل‌های مرتبط با صنعت میگو، گفت: از چالش‌های موجود این صنعت، حجم بالای میگو جهت فرآوری طی دوره برداشت در فاصله زمانی اندک و از سوی دیگر خام‌فروشی میگو و تهیه و انتقال خوراک میگو از سایر استانها به استان گلستان می‌باشد.

بهبود بسته بندی و تولید محصولات جدید و بررسی راههای کاهش افت محصول از جمله مسایلی بود که بر حل کردن آنها با انجام پژوهش‌های دانشگاهی در این نشست از سوی اداره کل شیلات و بخش خصوصی تاکید شد.

از دیگر مباحث طرح شده در این نشست لزوم حضور فارغ‌التحصیلان مجرب رشته شیلات در مزارع میگو و گسترش واحدهای فرآوری در سطح استان با توجه به افزایش واگذاری فازهای جدید و پررنگ‌تر شدن ارتباط بین دانشگاه و صنعت در بهبود صنعت فرآوری میگوی استان بود.