عمومی | دانشگاه فرهنگیان

نظم در انتشار و حفظ کیفیت مقالات، شرط احراز رتبه "علمی ترویجی داخلی" نشریات دانشگاه است.

صبح روز چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ با حضور دکتر طاهری نیا و جمعی از سردبیران و مدیران داخلی نشریات، دومین نشست شورای سردبیران برگزار گردید. این نشست یک روزه با هدف توانمندسازی سردبیران و مدیران داخلی نشریات تشکیل شد.

در این نشست دکتر طاهری نیا با تاکید بر اهمیت و ضرورت تشکیل شورای سردبیران از اعضا این نشست خواست تا با تبادل تجریبات و همفکری با هم در ارتقای نشریات علمی دانشگاه تلاش کنند و در این راستا اگر نیاز به هرگونه حمایت و امکاناتی دارند از این معاونت درخواست کنند تا در اسرع وقت امکانات لازم در اختیارشان قرار گیرد. وی بیان کرد برای ارتقای نشریات از همفکری با افراد با تجربه سایر دانشگاه ها در زمینه نشریات غافل نشوید. دکتر طاهری نیا در این جلسه با تبریک به سردبیران نشریاتی که به تازگی موفق به اخذ درجه علمی ترویجی داخلی شده اند (آموزش پژوهی، توسعه حرفه ای معلم و پویش در آموزش علوم پایه)، بیان کرد: شرط تداوم این حمایت نظم در انتشار و حفظ کیفیت مقالات چاپ شده است. سایر نشریات نیز به شرط داشتن این دو امتیاز می توانند برای ارتقای نشریات خود اقدام کنند. لازم به ذکر است چاپ مقاله در  این سه نشریه  از این پس مشمول امتیاز مقالات علمی ترویجی خواهد بود و در گرنت ۴ امتیاز و در ترفیع ۳ امتیاز برای نویسندگان این مقالات لحاظ می شود. همچنین در این جلسه با انتخاب سردبیران خانم دکتر زهرا زارع به عنوان دبیر سردبیران انتخاب شد.

در ادامه این نشست با تشکیل دو کارگاه با عناوین " نرم افزار مشابه یاب " و " کار با سامانه نشریات علمی" توسط مدرسان مدعو ادامه یافت.