عمومی | شورای عالی انقلاب فرهنگی

باید کاری کنیم که خروجی دانشگاه‌ها متدین و انقلابی باشند

دکتر سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز شنبه  ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ طی سفر به شهر مقدس قم با آیت الله العظمی سبحانی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله سبحانی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها گفت: ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا هرچه دانشگاه و دانشجوی دکترا بیشتر داشته باشیم به نفع کشور است یا خیر؟
ایشان افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون دانشجو در حال تخصیل در علوم انسانی هستند و باید به این موضوع توجه شود که آیا به این تعداد دانشجوی علوم انسانی نیاز داری یا نه؟.
مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: مدیریت دانشگاه‌ها به اصلاح نیاز دارد و باید به تعداد مورد نیاز دانشجو داشته باشیم.
آیت الله سبحانی گفت: وقتی که بعضی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که کم کاری شده است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه ما باید کاری کنیم که خروجی دانشگاه‌ها متدین و انقلابی باشند.
ایشان افزود: گاهی اوقات مطالبی از دانشگاه‌ها شنیه می‌شود که با شرع مغایرت دارد و من می‌پرسم آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی اشراف کامل بر دانشگاه‌ها دارد تا مطالب خلاف شرع در دانشگاه‌ها نباشد؟.
آیت الله سبحانی در پایان نیز خواستار نامگذاری روز ولادت "شیخ مفید" به عنوان "روز کلام اسلامی"شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی هم در این دیدار گفت: به منظور جلوگیری از گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها، موضوع آمایش آموزش عالی در حال اجراست.
وی افزود: بسیاری از آرمان‌های شیعه می‌تواند در فضای مجازی پیگیری شود.