عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی سازمانی در دانشگاه شهیدباهنر...

اولین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان، روز شنبه ۲۹دیماه۹۷ به ریاست دکتر محمدعلی طاهر، برگزار و مقرر شد کمیته اخلاق سازمانی در پژوهش‌های زیست پزشکی در دانشگاه، تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهیدباهنر کرمان، دکتر محمد علی طاهر رئیس دانشگاه و رئیس کیمته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دانشگاه شهیدباهنر، در اولین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش‌، بر ضرورت اخذ مجوز و کد کمیته اخلاق برای پژوهش‌های فاقد مجوز و کد مربوطه  تاکید کرد و گفت: طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های دانشجویی در حوزه‌های زیست شناسی و دامپزشکی فاقد مجوز یا کد اخلاق، توسط کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی سازمانی دانشگاه شهیدباهنر بررسی و پژوهشگران باید نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند.

دکتر نظام آبادی پور؛ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه و دبیر کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه شهید باهنر از دست‌اندرکارانی که تاکنون کد اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی برای دانشگاه شهیدباهنر صادر می کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی عنوان کرد: تمامی این اقدامات و کارهای انجام شده در سایه اعتماد و پیگیری دکتر طاهر رئیس دانشگاه صورت گرفته است.

در این جلسه پیشنهاد شد، کارگاه اخلاق حرفه‌ای جهت پژوهشگرانی که در حوزه زیست شناسی و دامپزشکی فعالیت دارند برگزار شود.

همچنین در خصوص پایش و نظارت بر اجرای پروپوزال های که دارای مصوبه کد اخلاق دانشگاه هستند، در مورد روند تصویب پروپوزال‌های مرتبط با کمیته اخلاق و نیز لزوم طرح تحقیقاتی که با دام و حیوانات سرو کار دارند، بحث و تبادل نظر شد.