عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

اولین دوره آموزش هنرهای رزمی سواره در منطقه جنوب شرق کشور در مجموعه...

اولین دوره آموزش هنرهای رزمی سواره در منطقه جنوب شرق کشور با مشارکت کمیته هنرهای رزمی سواره، هیات سوارکاری استان کرمان توسط دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان در مجموعه سوارکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهیدباهنر کرمان، به نقل از دانشکده دامپزشکی، اولین دوره آموزش هنرهای رزمی سواره در منطقه جنوب شرق کشور، با تدریس علی قورچیان؛ قهرمان بین المللی و رئیس کمیته هنرهای رزمی سواره فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران، در روزهای ۲۷ و ۲۸ دیماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

دکترجلیل آبشناس؛ رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهیدباهنر کرمان گفت: هنرهای رزمی سواره یکی از جوانترین، جذابترین و مهیج ترین شاخه‌­های ورزش سوارکاری است.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه قدمت این رشته به تاریخ چند هزارساله ایران بر می‌گردد، متاسفانه تنها دو سال است که به طور رسمی در حال آموزش و گسترش است.

دکتر آبشناس تصریح کرد: با توجه به استقبال هنرجویان استان کرمان از این رشته، مقرر شد با همکاری کمیته کشوری این رشته، دوره­‌های تکمیلی آن در ماه‌های آینده با هدف تربیت مربیان بومی در استان کرمان، ادامه یابد. با وجود نو پا بودن این رشته در فدراسیون سوارکاری کشور، و با توجه به اینکه ایران خاستگاه این رشته بوده است، علاقمندان و هنرجویان آن به سرعت در حال گسترش است و تاکنون دو دوره مسابقات قهرمانی جهان آن در شهرهای یزد و شیراز برگزار گردیده و در استان کرمان نیز سوارکاران فراوانی به این رشته گرایش پیدا نموده اند.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهیدباهنر کرمان افزود: این دوره با حضور شرکت کنندگانی از شهرهای مختلف استان کرمان برگزار و تیراندازی با کمان و نیزه آموزش داده شد.