عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

هوشمندسازی پژوهش منجر به جذب درآمدهای غیر شهریه ای می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: هوشمند سازی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی مزیت زا خواهد بود و به جذب درآمدهای غیر شهریه ای کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد رشت، دکتر ابراهیم چیرانی دبیر هیات امناء و رئیس انشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت در جلسه ای که به منظور اجرای طرح پایش برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای پژوهش هوشمند در سطح واحدهای دانشگاهی استان گیلان، گفت: هوشمند سازی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی مزیت زا خواهد بود و می تواند مبنای توانمندسازی دانشجویان باشد و در مرحله بعد به جذب درآمد های غیر شهریه ای کمک کند، در این راستا مشکلات و مسائل کشور نیز دارای راه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بر روی گردشگری متمرکز است که با تمام توان خود در این زمینه، اقدام خواهند کرد.

دکتر محمدعلی اکبری مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح پایش آزاد، گفت: پژوهش تحصیلات تکمیلی در کشور باید هدفمند باشد و از اجرای پژوهش های بدون هدف پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: در نظام پایش، شناسایی چالش ها که می تواند چالش جامعه، صنعت و مردم باشد، مانند چالش ریزگردهای جنوب کشور و یا چالش دریاچه ارومیه بسیار حائز اهمیت است.

علی اکبری تاکید کرد: چالش ها پس از شناسایی در دانشگاهها باید تبدیل به پایان نامه های کارشناسی ارشد و یا رساله های دکتری شود و با خروجی مناسب در خصوص رفع چالش ها اقدام شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از فضاهای آموزشی منحصر به فرد، آزمایشگاه های بسیار پیشرفته، استادان متخصص، مجرب و دانشجویان فعال در زمینه پژوهش و فناوری برخوردار است و باید از این پتانسیل های بالقوه استفاده کرد.