عمومی | دانشگاه جامع امام حسین

انتشار کتاب «مواد پرانرژی (پیشرانه‌ها، مواد منفجره و پیروتکنیک‌ها) جلد سوم: پیروتکنیک‌ها»

به همت موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام؛ کتاب «مواد پرانرژی (پیشرانه‌ها، مواد منفجره و پیروتکنیک‌ها) جلد سوم: پیروتکنیک‌ها» تالیف: دکتر جی. پراکاش آگراوال  و با ترجمه: دکتر محمدعلی دهنوی، محمدتقی مجذوبی  با قیمت ۱۸.۰۰۰ تومان منتشر شد.

دانلود ۴۹ صفحه اول کتاب  (فایل PDF)

دانلود ۴۹ صفحه اول کتاب  (فایل WORD)

برخی از اطلاعات کتاب  به شرح زیر است:

· عنوان‌: مواد پرانرژی (پیشرانه‌ها، مواد منفجره و پیروتکنیک‌ها) جلد سوم: پیروتکنیک‌ها

· تالیف: دکتر آگراوال جی‌. پراکاش

· ترجمه: دکتر محمدعلی دهنوی، محمدتقی مجذوبی

· صفحه‌آرایی: ناهید آقامیرزایی

· ناظرین فنی چاپ: سید محمدباقر موسوی - مسعود یاوری

· نوبت‌ چاپ‌: اول (مرداد ماه ۱۳۹۷)

· شمارگان‌:  ۲۰۰ نسخه

· قیمت: ۱۸۰.۰۰۰ ریال

=================

با گذشت قریب به ۲۰ سال تحقیق، پژوهش و تدریسدر زمینه مواد پرانرژی (پیشرانه‌ها، مواد منفجره و پیروتکنیک‌ها) در حوزه‌های صنعتی و دانشگاهی، نبود یک مرجع جامع و کامل در این زمینه نه‌تنها در کشور بلکه در دنیا کاملاً مشهود بود. تا اینکه دکتر جی، پراکاش آگراوال (Jai Prakash Agrawal)، دانشمند شناخته شده بین‌المللی در حوزه مواد پرانرژی که تعداد زیادی مقاله تحقیقاتی و کتب در این حوزه ارائه نموده کتاب مواد پرانرژی: پیشرانه، منفجره و پیروتکنیک (High Energy Materials: Propellants, Explosives and Pyrotechnics)

را در سال ۲۰۱۰ میلادی برای علاقمندان عرضه کرد. این کتاب شامل ۶ فصل به شرح زیر است:

۱) ویژگی‌های برجسته مواد منفجره، ۲) وضعیت مواد منفجره، ۳) فرآوری و تکنیک‌های ارزیابی مواد منفجره، ۴) پیشرانه‌ها، ۵) پیروتکنیک‌ها و ۶) مواد منفجره و ایمنی شیمیایی.

تجربه و دانش بسیار دکتر آگراوال در رابطه با مواد پرانرژی که در این کتاب نگاشته شده برای نسل جدید دانشمندان مواد پرانرژی و فناوری‌های مربوط بسیار با ارزش است. این کتاب، اولین کتاب در نوع خود می‌باشد که دانش مربوط به ۵۰ سال گذشته در منابع علمی را جمع‌آوری کرده و همراه با آخرین پیشرفت‌ها درحوزه مواد پرانرژی با دقت ادغام و به‌طور تفصیلی به قابلیت آنها از نظر استفاده نهایی تاکید نموده است. این اثر جامع‌ترین کتاب در رابطه با مواد پرانرژی می‌باشد که شامل جنبه‌های مهم با مراجع خاص برای کاربرد محصول‌های نهایی است. به جرات می‌توان گفت این اثر یک دایره‌المعارف در حوزه مواد پرانرژی است.

فصول ۱، ۲، ۳ و ۶ کتاب اصلی راجع به مواد منفجره است، فصل ۴ در رابطه با پیشرانه‌ها و فصل ۵ مربوط به پیروتکنیک‌ها می‌باشد که مخاطبان این سه حوزه تخصصی تقریباً از یکدیگر متمایز می‌باشند. بنابراین، پس از مشورت با صاحب‌نظران و خبرگان این حوزه تصمیم گرفته شده که ترجمه کتاب در سه جلد مجزا با عناوین، جلد اول: مواد منفجره، جلد دوم: پیشرانه‌ها و جلد سوم: پیروتکنیک‌ها به علاقمندان عرضه شود.

کتاب حاضر ترجمه فصل ۵ کتاب مواد پرانرژی (پیشرانه‌ها، مواد منفجره و پیروتکنیک‌ها) با عنوان پیروتکنیک‌ها است.