عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

لزوم دفاع رسانه‌ای یکپارچه از اقتصاد ملی

یافته‌‌های ویژه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در حوزه پدافند غیرعامل :

لزوم دفاع رسانه‌ای یکپارچه از اقتصاد ملی

انسجام خط‌مشی‌ها و سازماندهی انبوه رسانه‌ها، دو مزیت بالقوه کشور در مقابله با جنگ‌رسانه‌ای دشمن و بی‌اثر کردن تهدیدهای اقتصادی است .

تیم تحقیقاتی پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با ارایه مقاله "دفاع و مقابله در جنگ رسانه‌ای با رویکرد پایداری اقتصادی" در همایش تخصصی روابط عمومی و پایداری ملی؛ پیشنهاد کرد که متخصصان رسانه‌ای در تصمیم‌سازی اقدامات مقابله‌ای علیه جنگ اقتصادی-رسانه‌ای دشمن نقش فعال ایفا کنند .

در این مقاله که با همکاری سیده مهناز حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و راهنمایی دکتر حمیدرضا حسینی دانا به انجام رسیده است،  ضمن تاکید بر نگاه جامع به توان رسانه‌ای کشور و بهره‌گیری از دو ویژگی تکثر و تنوع رسانه‌های ایرانی، ۱۴ اصل مهم در سازماندهی رسانه‌ها و صف آرایی در برابر تهدیدات دشمن ارایه شده است .

در حاشیه این همایش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز با اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای کمک به فرایند تصمیم‌سازی در مدیریت پدافند غیرعامل کشور، گفت: توان بومی واحدهای دانشگاهی به دلیل آگاهی از ظرفیت‌ها و اولویت‌های موجود در منطقه، می‌تواند به طور مستقیم در حل مسائل مناطق میزبان واحدهای دانشگاهی، مورد استفاده قرار گیرد .

دکتر محمود صفری با اشاره به نتایج کاربردی تیم‌های پژوهشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه دماوند گفت: استفاده از نخبگان در کمک به مدیریت کشور، از فرامین صریح مقام معظم رهبری به دانشگاهیان است که در دستورکار این واحد دانشگاهی قرار گرفته است .