عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در مراسم گرامیداشت روز پرستار که با حضور برخی مسئولان و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه امروزه یکی از نیازهای جامعه بشری پرستاری است اظهار داشت: پرستاران باید بتوانند خدمت محض را بدون هیچ چشم داشتی انجام دهند و بسیار خدمت مهمی است.

وی افزود: جامعه ما باید خود را با دیگر کشورها مقایسه کند و اگرچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های مختلفی صورت گرفت، اما نیاز به تلاش و پیشرفت بیشتری وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان ۱۶۰ هزار نفر بود، اما در حال حاضر حدود ۴ میلیون دانشجو در سال داریم که باعث ارتقا علمی و توسعه پایدار خواهند شد.

جهانشاهی با بیان اینکه علی رغم وجود پرستاران، اما باز هم دچار کمبود هستیم بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت نیاز است که به آن ها خدمات ارائه دهیم و امیدواریم که فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری این واحد بتوانند در همین شهرستان فعالیت کنند.

مسعود مسلمی فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در زمان خدمت به مردم شرایط ویژه ای به وجود می آید بیان کرد: یک پزشک یا یک پرستار می بایست اول خود سازی کند و حکیم باشد و به مردم خدمت کند و علاوه بر کسب علم تزکیه نفس نیز بسیار مهم است.

وی افزود: پرستاران می بایست با مهربانی و لطافت با مردم برخورد کنند و اگر این امر محقق و نهادینه نشود، از کار خود خسته میشوند .

رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به بیان جایگاه و مقام پرستار پرداخت و گفت: هر کسی که به عنوان پرستار به مردم خدمت کند در بهشت از مقامی همچون مقام ابراهیم خلیل برخوردار است .

مسلمی فرد بالاترین عبادت را خدمت به مردم دانست و عنوان کرد: پرستاران می بایست در مسیری حرکت کنند که خدمت به مردم به عنوان یک حکمت الهی نهادینه شود و مردم پرستاران را به عنوان مقدسات زندگی بدانند و رفتار آن ها از نسخه پزشک مفید تر باشد .

در ابتدای این مراسم  محمود صفری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ضمن خیر مقدم و تبریک به حضار، با اشاره به اینکه این روز منتسب به ولادت حضرت زینب(س) است به عنوان والاترین  پرستار است اظهار داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است .

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، ۱۴ سال قبل با ۲۶۰ دانشجو در رشته های حسابداری و کامپیوتر فعالیت خود را آغاز کرد .

این مقام مسئول ادامه داد: بعد از گذشت چند سال از فعالیت این واحد تصمیم به ارائه خدمت شایسته ای به سلامت مردم گرفتیم که بعد از انجام مکاتبات فراوان توانستیم مجوز رشته پرستاری را اخذ کنیم و در حال حاضر ۴۰ دانشجو در این واحد در رشته پرستاری در حال تحصیل هستند .

صفری تصریح کرد: این رشته فعالیت خود را به خوبی آغاز کرده و هم بیمارستان و هم مسئولان شهرستان پشتوانه پرستاران و دانشجویان رشته پرستاری هستند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از رشته پرستاری  آقایان سهیل یوسفی دانشجوی برتر و حسین حیدری دانشجوی فعال فرهنگی تقدیر به عمل آمد و سوگندنامه پرستاری توسط دانشجویان قرائت شد.