عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

سید حسن عاملی : هویت دینی رکن اصلی آذری های جهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، آیت ا سید حسن عاملی در آیین بزرگداشت ۱۹ ژانویه؛ روز آذری های جهان در اردبیل گفت : هویت دینی و هویت اسلامی برای آذری های جهان رکن است و باید با نهایت دقت از آن مراقبت کنیم.

وی افزود: ایران اسلامی نقطه‏ی اتکاء برای تمام آذری های جهان است و باید وحدت معنوی، اعتقادی، فکری و همدلی را بین آن ها ایجاد کنیم.

عاملی اظهار کرد: وطن تاریخی و وطن اصلی برای آذری های جهان ایران اسلامی است و این که تمام آذری ها با این وطن مرتبط باشند برای ما یک اصل است.

امام جمعه اردبیل گفت: همه آذری ها دو وطن دارند یکی آنجا که متولد شده اند و دیگری ایران اسلامی است و ما به  همه آنها به عنوان یک هم وطن نگاه می کنیم.

دکتر عاملی به اتفاقات روز ۱۹ ژانویه اشاره و بیان کرد: در این روز آذری ها با اعتقادات دینی به آغوش وطن بازگشتند و به دنیا ثابت شد که هیچ  قدرتی نمی تواند امام حسین (ع) و کربلا را از ما بگیرد.

وی گفت : در روز آذری های مسلمان جهان وظیفه داریم این نسل با عظمت را به دنیا معرفی کنیم زیرا که این نسل در کاروان علمی، تولید دانش جهانی، صلح جهانی، اصلاحات تربیتی و ... نقش اساسی دارد.

وی ارتباط دولت ایران با جمهموری آذربایجان را خیلی خوب معرفی کرد و گفت : هیچ کشوری مثل ایران به توسعه و پیشرفت کشور آذربایجان دلسوز نیست و امیدوارم ارتباط دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران به زبان آذری را بی نظیر توصیف کرد.