عمومی | شورای عالی انقلاب فرهنگی

در عرصه فرهنگ، طراحی و برنامه‌ریزی باید به‌عنوان یکی از راهبردهای این شورا مطرح شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم معارفه دکتر سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقدیر و تشکر از خدمات دکتر محمد رضا مخبر دزفولی در عرصه فرهنگ و علم گفت: نگاه مقام معظم رهبری به مباحث علمی، ویژه و خاص است و آقای مخبر دزفولی نیز در این حوزه منویات رهبری را مطلوب پیگیری کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم اظهار داشت: انقلابی عمل کردن و انقلابی اجرا کردن، انتظاری است که رهبر معظم انقلاب از همه نیروهای فعال در انقلاب و مسئولان دارند که این انتظار از فعالان و مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر از دیگران است.
وی گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده در سراسر حوزه‌های علمیه باید مورد استفاده شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارتقای سطح همکاری‌های آن با دانشگاه قرار گیرد.
وی با اشاره به برکات حاصله از تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در دوره دکتر مخبر سرمایه بزرگی از فرهیختگان گرد هم آمده و آثار ارزشمندی را از خود به‌جای گذاشته‌اند؛ سرمایه‌ای که تا حد ممکن در آن از ظرفیت‌های کشور استفاده شد و مهم‌تر از همه از همه گرایش‌ها در این مجموعه گرد هم آمدند.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی سرمایه کشور و انقلاب است، ادامه داد: باید از این سرمایه مراقبت و غنی‌سازی کرده و استفاده بهینه را از آن برد.
حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به پیشرفت‌های کشور در دهه چهارم انقلاب، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش بسزایی در پیشرفت‌های بعد از انقلاب داشته امیدواریم به این پیشرفت‌ها بیفزاید.
وی با ذکر این موضوع که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد انقلابی است، اظهار کرد: انقلابی بودن و ولایت‌مدار بودن اعضای این شورا از انتظارات مقام معظم رهبری و بزرگان است. یکی از ویژگی‌های دکتر مخبر، توجه به دیدگاه‌های رهبری بوده و همه می‌دانیم که رهبری در زمینه‌های علمی و فرهنگی از همه دغدغه‌مندتر بوده‌اند.
حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به وظایف فرهنگی و انقلابی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به بُعد انقلابی شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار مهم بوده است و در عرصه فرهنگ، شعار کافی نیست. طراحی و برنامه‌ریزی باید به‌عنوان یکی از راهبردهای این شورا مطرح شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی پست ها و ریاست ها همه امانت هستند و باید در مقابل این امانت وظایف خود را انجام دهیم.