عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

تشکیل جلسه کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینائی شمس روز سه شنبه ۲۵ دیماه ۱۳۹۷ با حضور پروفسور هرمز شمس، دکترعلی صادقی طاری، دبیرجشنواره؛دکتر محمد رضا اکبری، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی و اکبر بختیاری، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ شهرداری و رییس فرهنگسرای رازی تشکیل جلسه داد.
دکتر سید فرزاد محمدی، مدیر برنامه ریزی جشنواره شمس ابتدا به تشریح برنامه ها ی طراحی شده پرداخت و گفت: امسال علاوه بر بخش های ثابت رقابتی و غیر رقابتی جشنواره، مراسم بزرگداشت تصدیق موفقیت کشورمان در مهار تراخم و یادمان پروفسور فقید خدادوست نیز در حاشیه آن برگزار خواهد شد.
دکتر محمدی با گرامیداشت یاد مرحوم پروفسور خدادوست به اختصاص یکی از جوایز اصلی جشنواره به نام آن مرحوم اشاره کرد و گفت: ما در دبیرخانه جشنواره وظیفه خود می دانیم به نحو شایسته، هرچند مختصر، یاد ایشان را گرامی داریم.
وی همچنین به دریافت گواهی سازمان جهانی بهداشت توسط ایران برای مهار بیماری تراخم اشاره کرد و افزود: گرچه از نظر بهداشتی این دستاورد مربوط به قبل است ولی از نظر اداری، تصدیق موفقیت جمهوری اسلامی در مهار تراخم تابستان امسال صورت گرفت و به نظر ما بهترین زمان و مکان برای بزرگداشت این موفقیت جشنواره ای است که به نام پروفسور فقید محمد قلی شمس و با حضور برگزیدگان چشم پزشکی و علوم بینائی در بیمارستان فارابی برگزار می شود. همانطور که همه می دانند پروفسور فقید شمس نقش کلیدی در مبارزه با تراخم داشته و بنیانگذار بیمارستان فارابی و پدر چشم پزشکی ایران هستند.
دکتر محمدی، با بیان این که جشنواره شمس در سال های اخیر هویتی فرهنگی پیدا کرده است، نقش فرهنگسرای رازی را در اجرای جنبه های فرهنگی جشنواره ارزشمند خواند و افزود: تجربه دوستانمان در مدیریت فرهنگی – هنری منطقه یازده شهرداری تهران و فرهنگسرای رازی کمک بزرگی برای برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های جانبی جشنواره است.
در ادامه جلسه رییس فرهنگسرای رازی، دبیر جشنواره، مدیر گروه چشم پزشکی و مدیر بیمارستان فارابی نظرات خود را ارائه کردند.
تقدیرازخدمات پروفسور هرمز شمس، پیشنهاد تاسیس موزه تصویری یک صد سال مبارزه با تراخم، تعامل با موزه تاریخ علوم پزشکی، تهیه مستند تراخم، فراخوان شرکت های فعال در حوزه سلامت، تهیه پروپوزال برای ارائه به شورای نظارت بر محتوای سازمان فرهنگی- هنری شهر تهران، دعوت از مسئولان سازمان فرهنگی- هنری شهر تهران، افراد و نهادهای تاثیرگذار منطقه، لزوم تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده جشنواره بخشی از مطالبی است که در این جلسه عنوان شد.
خبروعکس: امیدوار