عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

باید اذهان عمومی به سمت کارکرد مهم دانشگاه در جامعه سوق داده شود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر:
باید اذهان عمومی به سمت کارکرد مهم دانشگاه در جامعه سوق داده شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: برای اتخاذ تصمیم‌های صحیح باید اذهان عمومی را به سمت کارکرد مهم دانشگاه در جامعه سوق داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، اسماعیل عبدالهی در نشست صمیمی با معاون، مدیران و کارکنان حوزه معاونت علمی واحد بوشهر با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه معاونتی دانشگاه اظهار کرد: باید در چارچوب سیاست‌های کلان دانشگاه و نیازهای استان بوشهر، حرکت مستمر و فعالانه داشته و به تدریج ظرفیت‌های دانشگاه را شکوفا سازیم.
وی با بیان اینکه برای رفع نواقص احتمالی و ارائه خدمات با کیفیت باید همواره آماده بود، اضافه کرد: برخی اتفاقات پیش‌بینی نشده تجاربی به همراه دارد که ضمن درس گرفتن از آن، باید برای بهبود شرایط از آن بهره گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تاکید بر اینکه مجموع روندها و اقدامات دانشگاه در یک‌سال گذشته با انتقاد جدی و نظر منفی مواجه نشده است، عنوان کرد: انجام دقیق و منظم برنامه‌ها، نشان از وجود توانمندی‌های بسیار در دانشگاه است.
عبدالهی با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری میان حوزه‌های دانشگاه باید مجدانه برقرار شود، تصریح کرد: این همراهی تاثیر مستقیم بر عملکرد و بهره‌وری دانشگاه خواهد داشت که نتیجه آن رضایت دانشجویان و افزایش انگیزه در میان همکاران است.
وی با بیان اینکه باید اذهان عمومی را به سمت کارکرد مهم دانشگاه در جامعه سوق داد، مطرح کرد: اگر بخواهیم تصمیمات صحیح اتخاذ شود، باید تغییرات اثرگذار در فعالیت‌ها، متناسب با نیاز مردم و مطالبات آنان صورت پذیرد که قطعاً با استقبال مردم مواجه خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: نخستین قدم در این راستا، معرفی صحیح و کامل دانشگاه و ظرفیت‌های آن به آحاد جامعه است.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان بوشهر با تاکید بر اینکه انجام کارها نیاز به برنامه‌ریزی با نگاه استانی دارد، توضیح داد: استراتژی و تدابیر برنامه‌ها باید در چارچوب قوانین، مقررات و در حدود منافع استانی و ملی اتخاذ و اجرایی شوند.
عبدالهی تاکید کرد: شوراهای دانشگاه باید با تغییر به شوراهای سیاست‌گذاری، طراحی، برنامه‌ریزی و نظارت تبدیل شوند.
وی، معیار ارزیابی کارکنان، اعضای هیات علمی و گروه‌های تخصصی دانشگاه را میزان مشارکت و همکاری آنان در طراحی و اجرای برنامه‌های جدید و سودمند دانست و یادآور شد: دانشگاه تابع الزامات سازمانی و چشم‌اندازهای توسعه است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد برنامه‌های خود را عدم وابستگی و نیاز به بودجه‌های دولتی و انتظار برای تخصیص آن برشمرد و بیان کرد: خوداتکایی و استقلال مالی، یک مزیت است که موجب سرعت عمل و افزایش قدرت مانور دانشگاه خواهد شد.
عبدالهی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها در پاسخ به توقعات بر جای مانده بهره گرفت، تصریح کرد: باید برای این منظور دامنه همکاری با دیگر نهادها را افزایش داد تا از یک سو ظرفیت‌های دانشگاهی بهتر شناسانده شود و از سوی دیگر در اجرای برنامه‌های آنان نقش‌آفرین باشیم.
وی، مهم‌ترین نکته در طراحی برنامه‌های دانشگاهی را تمرکزگرایی و توانمندی گروه‌های تخصصی دانشگاه معرفی و عنوان کرد: گروه‌های تخصصی پاشنه آشیل دانشگاه هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: اعضای گروه‌های تخصصی باید خود را نقطه شروع برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های دانشگاه بدانند.
عبدالهی در پایان تبیین کرد: همه ما در دانشگاه، امانت‌دار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید در راستای اهداف کلان و نیازهای کشور حرکت کنیم.