عمومی | شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتصاب حجت‌الاسلام عاملی موجب تعامل بین حوزه و دانشگاه خواهد شد

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم معارفه دکتر سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقدیر و تشکر از خدمات دکتر محمد رضا مخبر دزفولی در عرصه فرهنگ و علم گفت: تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و اجرا در حوزه فرهنگ، به شیوه درستی نیست.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این اظهار کرد: مسئله فرهنگ دچار بخشی‌نگری و مدیریت جزیره‌ای شده است.
وی افزود: تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و اجرا در حوزه فرهنگ، به شیوه درستی نیست و شاهد نگاه بخشی‌نگرانه در این حوزه هستیم.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به گستره و نفوذ فرهنگ در جامعه اظهار کرد: در حوزه اقتصاد نمی‌توان رشد کرد الّا اینکه فرهنگ مصرف و فرهنگ کار ارتقا پیدا کند، پس توسعه اقتصاد در گرو توسعه فرهنگ است. فرهنگ یک امر مجزا از سایر بخش‌ها نیست.
وی ادامه داد: منظور از ارتقای فرهنگ، افزایش بودجه فرهنگی نیست. مولفان و سیاست‌گذاران باید امر فرهنگ را جدی بگیرند و بخش‌های اجرایی باید در امر فرهنگ هم‌افزایی لازم را داشته باشند. پیش‌برد اوضاع به شکل حاضر قابل کنترل نخواهد بود.
حجت‌الاسلام واعظی با اشاره به وظایف خطیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هم‌راستا کردن نهادها، ارگان‌های دولتی، موسسات و دستگاه‌های حاکمیتی در راستای فرهنگ، بسیار حائز اهمیت و از انتظارات این جانب از شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی با تاکید بر ویژگی‌های کاری دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: تعهد نسبت به انقلاب از ویژگی‌های بارز دکتر مخبر دزفولی است. وی در پیگیری و به‌ سرانجام رساندن کارها بسیار جدی و دقت دکتر مخبر دزفولی در به ثمر رسیدن اهداف تعالی فرهنگ و علم قابل تقدیر و ستایش است.
حجت‌الاسلام واعظی با تاکید بر دلسوزی و خلوص دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از انتخاب حجت‌الاسلام عاملی به‌عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعتماد اعضای شورای عالی به وی بسیار خرسند بوده و با توجه به اینکه حجت‌الاسلام عاملی از متخصصان و آشنایان حوزه فرهنگ و رسانه و بین‌الملل بوده، امیدواریم ثمرات خیر و برکت و پویایی شورای عالی انقلاب فرهنگی میسر شود. ماهیت حوزوی و دانشگاهی بودن حجت‌الاسلام عاملی موجبات ایجاد یک فضای تعاملی بین حوزه و دانشگاه خواهد بود.