عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

نشست مدیران امور اداری و منابع انسانی دانشگاه‌های منطقه هشت کشور برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه جیرفت، دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در این نشست اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه جیرفت چابک‌سازی منابع انسانی است و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مدیران امور اداری و منابع انسانی نقش تاثیرگذاری در چابک‌سازی دانشگاه‌ها دارند، افزود: در این راستا باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های کشور را متناسب با وضعیت موجود و پیشینه آن ببیند.
دکتر کوهستانی با اشاره به تاریخچه دانشگاه جیرفت بیان کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۶۷ طبق موافقت‌نامه اصولی شورای گسترش آموزش عالی و به عنوان آموزشکده اقماری دانشگاه شهیدباهنرکرمان راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: دانشگاه جیرفت پس از طی مراحل آموزشکده، دانشکده و مجتمع آموزش عالی در سال ۱۳۸۸ به عنوان دانشگاه کار خود را ادامه داده و همه مراحل رشد خود را طی کرده است.
دکتر کوهستانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای چابک‌سازی و رونق نیاز به انگیزه دارند خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای جذب و تبدیل وضعیت کارکنان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
در این نشست مهندس مجید باروت کوب زاده رئیس مناطق امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات سازمان‌ها و دانشگاه‌های کشور، بخشنامه‌‌ها و آیین‌نامه‌هایی است که شفافیت لازم را ندارند و در این راستا به دنبال بررسی و شفاف‌سازی آن هستیم.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاه‌های کشور در حال بررسی است، افزود: در این خصوص تاکنون چهار نشست در مناطق مختلف کشور برگزار و ابهامات آن مشخص شده است.
مهندس باروت کوب‌زاده خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال جاری سمینار ملی مدیران اموراداری و منابع انسانی دانشگاه‌های کشور برگزارخواهد شد و همه مباحث بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.
در این نشست مدیران امور اداری دانشگاه‌های منطقه هشت کشور نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاه‌های کشور مطرح کردند.
در پایان این نشست پس از اخذ رای از حاضران، مدیر امور اداری دانشگاه شهیدباهنرکرمان به عنوان دبیر و مدیر اموراداری دانشگاه زابل به عنوان قائم مقام دبیر امور اداری و منابع انسانی دانشگاه‌های منطقه هشت کشور انتخاب شدند.
ل.س ۴۲/ ل.م ۵۴