عمومی | دانشگاه اصفهان

برگزاری پنجمین نشست نوآوران تاثیر گذار در مرجعیت علمی دانشگاه اصفهان در حوزه علوم انسانی


پنجمین نشست نوآوران تاثیر گذار در مرجعیت علمی دانشگاه با حضور اعضای هیات رییسه، اعضای شورا و اعضای هیات ممیزه و گروهی از نوآوران تاثیرگذار در مرجعیت علمی برگزار شد.

به گزارش وب سایت خبری uinews ، شورای ارتقا پژوهش و فناوری علوم انسانی دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۸۹ تشکیل و در این دوره تلاش نمود که با حضور مسئولان مربوطه به بررسی کلیه آیین نامه های موجود در دانشگاه بپردازد و در حوزه های مختلف از قبیل ارتقا،مجلات، انتشارات، فرصت های مطالعاتی، کتابخانه ها و ..... بر اساس ظرفیت های موجود در این آیین نامه ها به ارتقا و تعمیق علوم انسانی بپردازد .این  شورا در دور دوم سال ۱۳۹۵ به ریاست دکتر محمد بیدهندی تشکیل و با حضور آقایان دکتر رکنی زاده، دکتر علی ربانی، دکتر امیر رحیمی، دکتر بانکی پور فرد،دکتر رامشت،دکتر محمدرضا عابدی،دکتر میرباقری فرد و دکتر شهرام نیا شروع به کار کرد.

در این دوره به مرجعیت در حوزه علوم انسانی توجه شد و آیین نامه شناسایی نوآوران تاثیر گذار در مرجعیت علمی دانشگاه در حوزه علوم انسانی تدوین و به تصویب هیات رییسه دانشگاه رسید. در آیین نامه مذکور به کیفیت بروندادهای علمی و پژوهشی افراد همراه با رسالت و نوآوری و ایده پردازی توجه شده و تلاش شده است که به نحوی پاره ای از ناکارآمدی های آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی را جبران کنند.

شناسایی نوآوران تاثیر گذار در حوزه علوم انسانی در دانشگاه اصفهان و رفع موانع پیش روی آن ها در جهت ارتقا علوم انسانی در دانشگاه و در راستای حل مسایل بنیادین از جمله اهم اهداف این شورا محسوب می گردد.

تاکید آیین نامه بر رسالت مندی،منظومه فکری منسجم و تفکر تولیدی و ارزیابی کیفی افراد واجد شرایط مذکور در چهار حیطه اخلاق علمی، نظریه پردازی،تاثیرگذاری علمی و تعامل با سایر دانشگاه ها و دانشمندان وجه ممیزه اصلی این ابتکار به حساب می آید.

لذا در راستای فعالیت های این شورا پنجمین نشست نوآوران تاثیر گذار در مرجعیت علمی دانشگاه با حضور اعضای هیات رییسه، اعضای شورا و اعضای هیات ممیزه دانشگاه همچنین روسا و معاونین پژوهشی دانشکده های علوم انسانی به همراه گروهی از نوآوران تاثیر گذار در مرجعیت علمی دانشگاه در تالار دکتر رزمجو برگزار گردید.

در این نشست دکتر سید ابوالفضل مسعودیان به عنوان چهارمین نوآور تاثیرگذار در مرجعیت علمی دانشگاه به ارایه گزارشی از فعالیت های خود تحت عنوان در هم تنیدگی سرنوشت تمدن ایرانی با اقلیم ایران پرداختند.

لازم به ذکر است طبق مصوبات شورای مذکور در هر فصل یک نفر از داوطلبان و واجدان شرایط در راستای این آیین نامه گزارش خواهند داد.

گفتنی است در نشست های قبلی آقایان دکتر امامی جمعه از گروه فلسفه و کلام، دکتر احمد عابدی از گروه مشاوره و دکتر صافیان گروه فلسفه، گزارش فعالیت ها و اهداف علمی خود را ارایه نمودند.