عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

صدور بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پیش فاکتور/ انعقاد ۷.۷ میلیارد تومان قرارداد فروش

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری البرز، دکتر عطاالله ربانی در نشست شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک که در سالن جلسات این پارک با حضور معاونین و مدیران ارشد پارک روز دوشنبه (۲۴ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک در نمایشگاه‌های هفته پژوهش استانی، ملی و ساخت ایران توفیقات قابل توجه و مطلوبی به دست آوردند و مشارکت فناوران در این اینگونه رویدادها در فضای اقتصادی و کاری سخت کنونی بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه به شرح فعالیت شرکت‌ها در نمایشگاه‌های اخیر پرداخت و تصریح کرد: شرکت‌ها در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پیش فاکتور صادر کردند.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه در این نمایشگاه حدود ۷.۷ میلیارد تومان قرارداد فروش منعقد شده و در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور نیز حدود ۱۲ میلیارد تومان قرارداد امضا شده است، گفت: اگر چه سختی کار همچنان وجود دارد اما در حال حاضر فضای کلی کشور در مورد شر‌کت‌های دانش بنیان بهتر و دید دولت عملیاتی‌تر شده است.
دکتر ربانی با اشاره به فرصت تحریم‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: علی رغم سختی‌ها، تحریم فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌های دانش بنیان به وجود آورده است لذا باید توانمندی‌های خود را در این شرایط شکوفا کنیم.
رییس پارک علم و فناوری البرز با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز، واردات دشوار می‌شود، تاکید کرد: بحث تولید داخلی باید تقویت شود و این جنبه مثبت تحریم است که می‌تواند نوید روزهای خوبی برای تولید باشد زیرا در این صورت زمینه برای شرکت‌های دانش بنیان و حوزه تولید نیز بهتر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اکنون نگرش دولت در موضوع بودجه حوزه فناوری رشد داشته است، گفت: اکنون حوزه‌های فناوری تقریباً بالاترین افزایش را در زمینه بودجه داشته‌اند و برخی حوزه‌هایی که به فناوری مربوط است، در برخی موارد بیش از ۷۰ یا ۸۰ درصد افزایش داشته که نشان از نگاه مثبت دولت نسبت به حمایت از اقتصاد دانش بنیان است.
دکتر ربانی با اشاره به ورود خیرین به حوزه فناوری و معرفی فعالیت‌های برخی شرکت‌ها در برنامه‌ها گفت: در جلسه‌ای با رئیس اوقاف کشور ۶ پروژه دانشی به رئیس اوقاف کشور معرفی شد که اوقاف نیز آمادگی خود را جهت انجام حمایت‌‌های مالی اعلام کرد و با اوقاف استان نیز تفاهم‌نامه همکاری برای در اختیار گذاشتن برخی فضاها به شرکت‌ها امضا شد که فرصت بسیار با ارزشی است.
براساس این گزارش، پارک علم و فناوری البرز در حال حاضر بیش از ۱۳۰ شرکت را مورد حمایت و پذیرش قرار داده است.
ز.ح ۷۴/ ع.ع ۵۷