عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

امام جمعه فسا در دیدار با مدیر و کارشناسان امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن و خیریه های حوزه سلامت شهرستان: مردم بهترین تاثیر در پیشرفت سلامت جامعه دارند

مدیر و کارشناسان امور اجتماعی دانشگاه و اعضای مجمع خیرین سلامت، شواری زنان خیر اندیش، موسسه خیریه بیمارستانی، خیریه دندانپزشکی، انجمن اهداء عضو، انجمن ام اس و انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان فسا با حجت الاسلام جمالی زاده امام جمعه شهرستان دیدار نمودند.

به گزارش وب دا؛ امام جمعه شهرستان فسا در این نشست گفت: در دنیا از زمانهای گذشته دانشمندان توجه ویژه ای به علوم پزشکی داشته اند و این موضوع تنها بخاطر این است که با سلامت مردم ارتباط نزدیک دارد و مردم جامعه از آن بهره می برند و جامعه ای دارای پیشرفت و تکامل می باشد که مردمی سالم و با نشاط داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جمالی زاده با تاکید بر ضرورت اجتماعی شدن سلامت در بین مردم افزود: خود مردم هستند که بهترین تاثیر در پیشرفت سلامت جامعه خواهند داشت و حقیقتا هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای سلامت جامعه را برآورده سازد و مشارکت مردم در این راه بسیار اهمیت دارد. این امر با تشکیل انجمن ها و مجامع تحقق پذیر خواهد بود.

وی به آیه شریفه " و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا" و کار خیرین حوزه سلامت و برکاتی که شامل آنها می شود اشاره کرد و ادامه داد: خیرین حوزه سلامت تمام دارایی خود را در امر سلامت جامعه خرج نموده اند و همانند این می باشد که جان تمام انسانها را نجات داده باشند واین اعمال و قدم های خیر با هیچ عمل خیر دیگری قابل مقایسه نمی باشد.

در ابتدای این نشست مدیر امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی فسا گزارشی از حوزه اجتماعی و عملکرد انجمن ها، مجمع خیرین سلامت و موسسه خیریه بیمارستانی و همچنین افتتاح ۱۱ کانون سلامت محله در شهرستان ارایه کرد.

مجتبی ذوالقدر به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کاری کنیم که بیمار جزدرد بیماری رنج دیگری نداشته باشد، اشاره کرد و گفت: موسسات و انجمن های خیریه حوزه سلامت با این رویکرد و نگاه در پیشبرد اهداف خود و کاستن از درد بیماران و خانواده آنها گام برمی دارند.

همچنین اعضای مجامع و انجمن ها به بحث و تبادل نظر در خصوص حوزه سلامت و مشارکت اجتماعی پرداختند .