عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

افتخارآفرینی گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر و معماری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ دکتر پروانه قاسمیان دستجردی- مدیرگروه طراحی پارچه و لباس- گفت: جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان فجر با افتخار آفرینی دانشجویان گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ همراه شد.

وی افزود: آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان در فرهنگستان هنر(عصر شنبه ۲۲ دیماه) با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان داد و نفرات اول و برتر در این جشنواره، از دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ انتخاب شدند.

مینو پدرام دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان- نیز گفت: در بخش رقابتی این رویداد ۵۷۴ اثر به دبیرخانه رسید که در نهایت ۳۷۴ اثر به نمایشگاه راه یافت و همچنین در بخش ویترین ملی ۸ برند در همه بخش‌ها همراهی کردند.

پدرام گفت: طراحی زمانی می تواند موفق باشد که یک تولیدکننده در کنار طراح قرار بگیرد و با شناخت نیازهای یکدیگر بتوانند کارهای خلاقانه در بازار با موفقیت به فروش برسد .

وی با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان در کارگاه ها گفت: مخاطب کارگاه ها این افراد بودند که فضایی برای استعدادیابی و بالابردن خلاقیت کودکان است .

دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک ونوجوان با اشاره به قدرت طرح های انجام شده در این رویداد گفت: انتخاب برای داوران بسیار سخت بود و ما شاهد المان های ایرانی بسیار متنوع و خلاقانه ای بودیم که فارغ از طرح های تکراری بته جقه، با رنگ های شاد المان هایی با هویت ایرانی طراحی کردند .

وی افزود: در بخش مسابقه زنده استقبال بسیار زیادی از شهرستان ها داشتیم که ناچار بودیم به دلیل محدودیت تنها ۲۰ تیم را برای رقابت با یکدیگر انتخاب کنند و حضور بندهای در بخش ایده تا اجرا سبب تعامل آنها با یکدیگر بود .

پدرام تاکید کرد: هیات داوران در بخش رقابتی با درنظر گرفتن شاخصه خلاقیت و نوآوری، قابلیت تولید انبوه و رعایت اصول علمی در طراحی پس از بررسی های فنی و تخصصی از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، از نفرات برگزیده بخش های مختلف دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را تقدیر کردند .


** برگزیدگان بخش لباس‌های دوخته شده
نفر اول: فضه پرمور با ارائه اثر (کالکشن لباس دخترانه گلدار) از دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ
نفر دوم: شبنم روح بخش با ارائه اثر (کالکشن عروس دریایی)
نفر سوم: الهام سلیمان پور لک با ارائه اثر (کالکشن زمستانی پروانه)


** برگزیدگان بخش طراحی پارچه
نفر اول: از دیدگاه داوران اثری موفق به کسب رتبه اول نشد .
نفر دوم: راضیه خیری پور با ارائه اثر (حیوانات و اعداد)
نفر سوم: نگار طاهری با ارائه اثر (الهام از شکوفه‌های درخت گیلاس)، صالحه کمالزاده با ارائه اثر (من چوب جادویی‌ام را گم کرده‌ام)

** بخش شایستگان تقدیر بخش طراحی پارچه
شیرین کره‌ای با نام طرح حیوانات جنگل

** شایستگان تقدیربخش لباس دوخته شده :
۱-مریم کریمی و لیلا بوستانی، (شایسته تقدیر به عنوان طراح و تولید کننده در حوزه لباس نوجوان)
۲-اشرف مسلمان یزدی، فاطمه فلاحتی، معصومه صیامی زاده، هانیه توکلی، مریم روح زاده (شایسته تقدیر در بخش توجه به سلامتی و خلاقیت کودک و ارائه به صورت کالکشن)
۳-فائزه حجازی (شایسته تقدیر به دلیل کیفیت بالای دوخت با توجه به به کارگیری پارچه چرم، الگو سازی مناسب وتوجه به استفاده از مفاهیم ایرانی)
۴-نازنین رشیدی (شایسته تقدیر به دلیل توجه به موضوع مهم محیط زیست و رعایت اصول علمی در طراحی و ایده پردازی و اجرا)
۵-وجیهه قپانداران (شایسته تقدیر به دلیل خلاقیت در پارچه سازی و توجه به طراحی و انتخاب پارچه درست با توجه به گروه سنی نوجوان)
۶-روژین چلبی (تقدیر ویژه از طراح نوجوان در طراحی لباس و به کارگیری نقش مایه‌های ایرانی)
۷-مریم پریایی (شایسته تقدیر به دلیل الهام از لباس اقوام ایرانی در طراحی لباس کودک)

** بخش مسابقه زنده طراحی

خانم اشرف السادات میرباقری (نفر اول) از دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ