عمومی | موسسه آموزش عالی امام جواد

اجرای پروژه شناسنامه سلامت روان کارکنان اداره توزیع برق شهرستان یزد در مرکز مشاوره دانشگاه امام جواد(ع)

دکتر مهدی تولائی از اجرای «پروژه شناسنامه سلامت روان» در مرکز مشاوره دانشگاه امام جواد (ع) برای کارکنان شرکت توزیع برق شهرستان یزد خبر داد.

به گزارش واحد روابط عمومی دانشگاه، یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط مرکز مشاوره دانشگاه امام جواد (ع) ، اجرای «پروژه شناسنامه سلامت روان» برای حدود ۴۳۵ نفر از مدیران و کارکنان اداره توزیع برق شهرستان یزد است که فاز اول آن (برداشت اطلاعات) از اواسط مهرماه سال جاری در محل ساختمان مهر دانشگاه آغاز و در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه پایان یافت. مراحل بعدی این پروژه همچنان در جریان است.گفتنی است کل زمان پیش‌بینی شده برای اتمام پروژه در مجموع ۶ ماه در نظر گرفته شده است.



روند اجرایی این پروژه که قبلاً نیز در نیروگاه‌های دماوند، شازند و یزد نیز اجرا شده، بدین صورت است که افراد پس از مراجعه، مصاحبه‌ای انفرادی با مشاورین خواهند داشت. سپس جهت تشخیص وضعیت بالینی، شخصیتی و شغلی در آزمون نرم‌افزاری MHAS شرکت خواهند کرد و در پایان تجمیع و تحلیل نتایج توسط مشاوران انجام خواهد شد.

به نقل از آقای دکتر مهدی تولائی «مدیر مرکز مشاوره» دانشگاه امام جواد (ع) ،خروجی پروژه مذکور در دو بخش به شرح ذیل خلاصه می‌شود.

۱-     «شناسنامه سلامت روان فردی» که تفسیر شخصیتی و بالینی کاملی از فرد را ارائه می‌کند. همچنین نقاط ضعف و قوت شخصیتی و اختلالات احتمالی بالینی فرد را به او می‌شناساند تا بتواند گامی در جهت اصلاح و یا بهبود شرایط فردی خود بردارد.
۲-     «کتابچه گزارش نیمرخ شغلی، شخصیتی و بالینی» که شامل نتایج بررسی و تحلیل اطلاعات سازمان جهت تدوین سیستم مدیریت عملکرد و سیستم مدیریت انگیزش، بررسی و تحلیل شغلی پرسنل جهت توسعه کار تیمی و جلوگیری از فرسودگی بیش از اندازه پرسنل، مدیریت استعدادها، بهبود عملکرد و عارضه‌یابی بالینی و همچنین تدوین استراتژی‌های مدیریت منابع انسانی است.

لازم به ذکر است طبق توافق انجام شده، این پروژه به صورت سه سال یکبار تکرار خواهد شد تا با اجرای فرآیند «عارضه‌یابی سازمانی» و پیشنهاد راهکارهای لازم در خصوص رفع نقاط ضعف حوزه‌های مختلف در سازمان، علاوه بر بهبود جنبه‌های فردی کارکنان، بهبود عملکرد کلی سازمان را نیز رقم بزند.