عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

رئیس دانشگاه شهیدباهنر: افراد باید توانایی تحلیل انتقادی تصاویر چند...

دکتر محمدعلی طاهر؛ رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان، در نشست صمیمانه با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) واحد کرمان گفت: امروزه افراد باید توانایی تحلیل انتقادی تصاویر قدرتمند با فرهنگ چند رسانه‌ای را داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهیدباهنرکرمان، دکتر طاهر روز دوشنبه ۲۴دی ماه۹۷،  بیان کرد: در عصر حاضر و با توجه به تلاقی دو پدیده ی رسانه و تکنولوژی، روش‌های یادگیری نیز به چالش کشیده شده وآموزش معنای دیگری پیدا کرده است .

رئیس دانشگاه بیان کرد: نظام آموزشی باید با شناخت روح زمانه و نیازهای نشات گرفته از آن، پاسخگوی تقاضای مبتنی بر شرایط جدید باشد، سواد رسانه‌ای کمک می کند تا افراد مستقلانه فکر کنند و با آگاهی کامل و دقیق پیام های رسانه‌ای را پردازش کنند و به دانش موجود در هر رسانه‌ای دست یابند .

وی نقش دانشگاه در زمینه ارتباطات را تولید محتوا و به‌روز بودن آن عنوان کرد و افزود: اگر دانشگاه و خبرگزاری‌های مختلف این به‌روزرسانی را انجام ندهند در نتیجه مخاطب خود را از دست خواهند داد و خبرگزاریی موفق است که بتواند به‌روز بودن خود را حفظ کند .

دکتر طاهر خاطر نشان کرد: قاعدتا علم به‌روزرسانی باید از دانشگاه شروع شود و در این دانشگاه رشته‌هایی از جمله ارتباطات و درس‌هایی از رشته جامعه شناسی به این حوزه اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه باتوجه به مقتضی زمانی یک سری ماموریت‌هایی برعهده دارد، در چهل سال  گذشته فارغ‌التحصیلان داخل و خارج کشور دغدغه کار نداشتند و در اوایل انقلاب مسئله کار مثل امروز مطرح نبود اما امروزه مسئله بیکاری کل جهان را تهدید می‌کند .

وی با تاکید بر لزوم حرکت دانشگاه به سمت مهارت‌افزایی و کارآفرینی گفت: دانشگاه باید براساس زمان ماموریت خود را انجام دهد و دانشگاهی پیشرو است که در این زمینه‌ها کار مثبتی انجام دهد .

دکتر طاهر با اشاره به این مطلب که کیفیت جایگزین کمیت در دانشگاه‌های کشور شده اظهار داشت: طرح آمایش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده در راستای کیفی‌سازی رشته‌ها، دانشجویان و حرکت دانشگاه‌ها به سمت مهارت‌افزایی و کارآفرینی اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: بر همین اساس دانشگاه شهید باهنر قدم‌هایی در جهت مهارت‌افزایی و کارآفرینی برداشته به طوریکه در دو سال گذشته دو درس مهارت‌های زندگی و کارآفرینی در مقطع کارشناسی اجباری و دوره‌هایی در تابستان برای مدرسین کارآفرینی برگزار شده است.

دکتر طاهر بیان کرد: یکی از مسائلی که دانشجو می‌تواند در این زمینه‌ها با صنعت و معادن در ارتباط باشد بحث کارورزی است و در خصوص کارورزی باید گفت که دانشگاه از سال قبل با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک روز در هفته را به این کار اختصاص داده به طوریکه دانشجو عملا می‌تواند در صنایع، معادن و همچنین مسائل اجتماعی وارد شود .

بهنام احمدی؛ رئیس خبرگزاری ایرنا واحد کرمان گفت: خبرگزاری ایرنا یک رسانه رسمی با رویکرد ایجاد نشاط در جامعه است و امید و تحرک در جامعه را بیشتر می‌کند.

رئیس خبرگزاری ایرنا واحد کرمان افزود: علم در حوزه‌های مختلف تولید می‌شود اما در بحث توزیع آن مشکل داریم که این مهم مستلزم پیوند بیشتر بین دانشگاه و رسانه‌ها است.

وی با اشاره به سرعت فناوری‌های جدید گفت: باید به دنبال تولید محتوای مناسب برای پاسخگویی به جامعه باشیم که این تولید می‌تواند از مراکز علمی شکل بگیرد.

رئیس خبرگزاری ایرنا واحد کرمان خاطر نشان کرد: دانشگاه فی‌الذاته یک رسانه است و ما به دنبال این هستیم که منابع رسانه‌ها، دانشگاه‌ها باشند که مدیران جامعه می‌توانند در این امر تاثیرگذار بوده و فضای فکری مناسب را فراهم کنند.

کدخبر: ۱۳۱۵۸۰۹

خبرنگار: ام‌البنین معین الدینی

عکاس: اکبر خالقی