پزشکی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

در مراسم اختتامیه هم اندیشی استادان تاکید شد: توقف تدریس در زمان نماز اول وقت باعث احترام به عقاید اشخاص می باشد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، مراسم اختتامیه هم اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری با عنوان اخلاق پزشکی برگزار شده بود با حضور حجت الاسلام والمسلمین، رضا تاج آبادی، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری، دکتر سیدحمید جمال الدینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دکتر علی یوسفی، دبیر هم اندیشی و اعضای هیات علمی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین تاج آبادی ضمن تشکر از دبیر هم اندیشی و شرکت کنندگان با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) گفت: علم از دیدگاه امام صادق (ع) ۴ بخش می باشد که شامل: شناخت خدا و صفات خدا، شناخت نعمات خداوند شامل مادی و معنوی، بدانی خداوند از تو چه می خواهد و اینکه چه چیزهایی تو را از دین خارج می کند می باشد.

وی در ادامه علم آموزی را جزئی از دین دانست و گفت: الان زمانی است که شبهات فراوانی به دین وارد می شود و عده ای می خواهند با این شبهات، به دین لطمه وارد کنند. شما استادان بایستی با آگاهی از مسائل دینی پاسخگوی شبهات دینی دانشجویان باشید و علاوه بر علوم تخصصی خود بر مسائل دینی نیز آگاه باشید.

نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در پایان از زحمات کلیه همکاران دفتر نهاد بویژه دکتر علی یوسفی به عنوان دبیر همایش بابت برگزاری منظم این جلسات تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم دکتر جمال الدینی با تشکر از دفتر نهاد مقام معظم رهبری در برگزاری این جلسات حضور ۱۰ درصدی اعضای هیات علمی در این جلسات را نشان دهنده ارتقاء هرم هیات علمی این دانشگاه دانست و گفت: هدف ما در این کشور حرکت به سوی دانشگاه حکمت محور است که نتیجه آن شناخت بهتر طبیعت و خدمت به خلق که تنها راه رستگاری است می باشد.

وی افزود: ارزش برگزاری نظیر این مراسم ها کمک به شناخت چرایی زندگی است. چرا که با شناخت ایجاد شده می توانیم غم مردم را بهتر درک کنیم و هدف از برگزاری این کلاسها نیز غیر از این نمی باشد.

جمال الدینی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که استادان برای احترام به عقاید و ارزشهای دینی زمان نماز اول وقت تدریس را متوقف کنند تا ضمن احترام به عقاید دانشجویان و فرهنگ سازی به سمت دانشگاهی متمایز در این عرصه گام برداریم.

به گفته دکتر علی یوسفی، این ضیافت به مدت ۱۶ ساعت در دوشنبه آخر ماه های مهر تا دی به صورت مرتب با موضوع اخلاق پزشکی به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و با حضور بیش از ۴۰ نفر از استادان برگزار شد.