عمومی | دانشگاه فرهنگیان

کار مالی کاری سخت و در عین حال دقیق است

دکتر باقری در دوره آموزشی معاونان توسعه منابع،  امور دانشجویی و هماهنگی امور که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است؛ کار مالی را کاری سخت و در عین حال دقیق دانست.

وی در بحث جرائم؛ تفکیک بین جرائم اقتصادی و مالی را مهم دانست و گفت: توجه به عناصر جرم از اولویت های پیش گیری از وقوع جرم است، چرا که توجه به این عناصر باعث کاهش جرم و پیش گیری از شکل گیری آن می شود.

دکتر باقری ادامه داد:  بررسی های ما نشان می دهد که عمده جرائم بر تصرف غیر قانونی در اموال عمومی، اخذ وجه مازاد، استخدام افراد خارج از ضوابط، تظاهر به استخدام افراد بیشتر از آنچه که وجود دارد و تبانی در معاملات است که با توجه به عوامل دخیل در این امور می توان به سمت کاهش جرم و سلامت دستگاه حرکت کرد.

در ادامه این نشست دکتر داودی معاون فنی و حسابرس امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور با اشاره به وظایف و ساختار دیوان، بر استفاده از سامانه های مختلف در جهت شفاف سازی رویه ها در دستگاه های مختلف تاکید کرد.

وی رویکرد پیش گیرانه و هدایت گرایانه و همچنین مقتدرانه را سه رویکرد دیوان محاسبات دانست و از معاونین درخواست کرد: در بحث پیش گیرانه به عنوان عامل مهم کاهش تخلفات از مشاوره کارشناسان دیوان استفاده نمایند.

معاون فنی و حسابرس امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور با بیان شاخص های شفافیت مالی در کشورهای پیشرفته؛ استفاده از سامانه ها در فرآیندهای مالی و اطلاعاتی و در دسترس قرار دادن آن ها را عامل مهمی در تصمیم سازی درست در برنامه ریزی ها دانست.

در ادامه این نشست دکتر مجیدی حسابرس کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و همچنین دکتر پرچمی سرپرست گروه حسابداری مستقر در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و سازمان نوسازی مدارس به پرسش های معاونان در حوزه های مالی و اداری پاسخ دادند.