عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان باشت +عکس


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران این شهرستان به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت، دکتر فرشاد رستمی گفت: پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت پس از شهادت حسین علیه السلام، حضرت زینب کبری (س) است.

وی با بیان اینکه این روز را روز پرستار می نامند، اذعان داشت: حضرت زینب پرستاری امام زمانش؛ حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد "درود بی پایان خداوند بر این بزرگ بانوی اسلام باد . "

وی ادامه داد: نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که پرستاری از بیمار یکی از کوچک ترین مسوولیت های زینب(س) بود و هر چند پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله و تحمل هر نوع ناملایمات برای انجام خدمتش تلاش نماید.

رستمی ابراز داشت: چنین کاری از عهده هر کس برنمی آید ولی با این حال مقام حضرت زینب، آن قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی باید بنامیم، زیرا این پرستاری به مراتب مهم تر و سرنوشت سازتر از پرستاری بیمار بود .

وی بادآور شد: ولادت باسعادت حضرت زینب (س)و روز پرستار را به همه پرستاران عزیز به خصوص پرستاران زحمت کش شهرستان باشت تبریک عرض می کنم و امیدوارم که با صبر وحوصله زینبی بربالین بیمار خدمت کنند و خداوند نعمت خدمت رسانی به خلق را از اینها دریغ نکند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت خاطر نشان کرد: به همین مناسبت از پرستاران این شهرستان با اهداء لوح سپاس در بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای باشت تجلیل به عمل آمد.

به گزارش وب دا؛ این مراسم به همت حوزه مقاومت حضرت زهرا(س)، ستاد نماز جمعه واحد خواهران باشت و هیئت رزمندگان اسلام در حسینیه فاطمیه شهر باشت برگزار و از پرستاران این شهرستان تجلیل ش د.۵

Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA