عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

جایزه مرکز تحقیقاتی برتر سال جشنواره علوم پزشکی رازی به رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم اهدا شد

لینک
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، آیین تجلیل از برگزیدگان بیست وچهارمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی روز دوشنبه ۲۴ دی ماه سال ۱۳۹۷ با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر ستاری معاون علمی رئیس جمهور،  دکتر نمکی سرپرست وزارت بهداشت،  دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری و دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت و جمعی از محققان و برگزیدگان حوزه سلامت کشور برگزار ش که در آن  از ۱۱ برگزیده حقیقی و ۱۸ برگزیده حقوقی این جشنواره تقدیر شد.
در  فهرست برگزیدگان  بیست و چهارمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم به عنوان برگزیده مراکز تحقیقات بالینی دارای ردیف مستقل بودجه و مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر به عنوان برگزیده مراکز تحقیقات بالینی بیش از سه سال فعالیت کشور انتخاب شدند.
پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با در اختیار داشتن یک ربع قرن سابقه در عرصه پژوهش پزشکی کشور در قالب ۱۳ مرکز تحقیقاتی توانسته است به کمک اعضای هیات علمی و پژوهشگران کارآمد در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و به عنوان قطب علمی منتخب کشور در حوزه بیماری های غدد در کشور شناخته شود و دستاورد های بسیاری را در حوزه پژوهش و آموزش در بیماری های غیرواگیر محقق کند.
تعداد مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران این پژوهشگاه بالغ بر ۲۳۰۰ مقاله بوده است و شاخص H آن ۷۱  است که در آن میان ۱۸ مقاله پراستناد و ۷ مقاله داغ به چشم می خورد.
همچنین، حدود ۱۰ درصد انتشارات دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته توسط محققان این پژوهشگاه انتشار یافته است و در سال ۲۰۱۸ از میان ۱۴ مقاله پر استناد دانشگاه، ۵ مقاله توسط محققان وابسته به پژوهشگاه علوم غدد ومتابولیسم نگاشته شده است.
این پژوهشگاه در سال های اخیر به موفقیت های بسیاری دست یافته است که از آن میان میتوان به دریافت گرنت طرح افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا و همکاری با کنسرسیومی اروپایی با موضوع ساخت دستگاه قابل حمل و دقیق برای شناسایی افراد در معرض استئوپروز و شکستگی های ناشی از آن، دریافت مدال کمیته انجمن های ملی بنیاد بین المللی پوکی استخوان، همکاری در تدوین سند بیماری های غیرواگیر کشور، چاپ اطلس ملی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر درکشور و همچنین  تدوین چارچوب ملی ارائه خدمت در بیماری دیابت و تدوین نقشه راه پژوهش دیابت کشور نام برد.
همچنین، مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر  منتخب مراکز تحقیقات بالینی بیش از سه سال فعالیت کشور به‌ عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی وابسته به این پژوهشگاه به تولید و جمع آوری شواهد موردنیاز برای سیاست گذاری موثر و عادلانه در حوزه سلامت در سطح ملی و بین المللی اشتغال دارد.
این مرکز به عنوان مرجعی علمی، پیشرو، نوآور اقدام به جمع آوری گسترده ی تمامی اطلاعات قابل استفاده در کشور از طریق انجام مطالعات مرور نظام مند و دستیابی به مطالعات ملی و فروملی کرده است تا با کمک اطلاعات بسیار محدود و با استفاده از دانش تخصصی کمی و مدل سازی، اقدام به تخمین وضعیت بیماری ها، عوامل خطر و سوانح و حوادث در کشور کند.
خبرنگار: حا جی پور
عکاس: جمشید ربیعی