عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

عضو مجلس خبرگان رهبری: دانشگاه آزاد اسلامی در تار و پود کشور تحول ایجاد کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تحولی در تار و پود کشور ایجاد کرد و باعث رشد، بصیرت، فرهنگ و بینش جامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، آیت‌الله علی ملکوتی ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تحولی در تار و پود کشور ایجاد کرد و باعث رشد بصیرت،فرهنگ و بینش جامعه شد. خداوند حضرت امام را رحمت کند که موسسه به این بزرگی را ایجاد کردند.

وی بیان کرد: حضرت امام (ره) خودشان مبلغی را هنگام تاسیس و تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی عنایت کردند و به برکت همان مبلغی که ایشان کمک کردند، دانشگاه آزاد اسلامی اینگونه به رشد و تعالی رسیده است.

عضو شورای فقهی تخصصی شورای نگهبان به ارتباط مسئولان دانشگاه با دانشجویان تاکید کرد و گفت: با ارتباط مناسب با دانشجویان می‌توانیم خیلی از مشکلات آنان را برطرف کنیم؛ زیرا اگر گناهی و معصیتی در فضای دانشگاه وجود دارد، نوعاً ناشی از جهل است؛ بنابراین باید دانشجویان را با راه‌های مناسب به مسائل دینی و اعتقادی آشنا کرد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی منشاء خدمات فراوانی از ابتدای تاسیس تاکنون بوده است و امیدوارم این فرایند خدمت رسانی ادامه پیدا کند.

ملکوتی، دانشگاه آزاد اسلامی را خانه خود برشمرد و گفت: قم مرکز علم، دین و مذهب است و فضلا، علما و دانشمندان بسیاری در هر رشته‌های متعدد در آن وجود دارند؛ بنابراین مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز باید از این ظرفیت استفاده کنند و ارتباط خود را با دفاتر مراجع تقلید قم حفظ کند.

به گزارش آنا در ابتدای این دیدار سیف‌الله فضل‌اللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گزارشی از عملکرد حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد.