عمومی | پژوهشگاه علوم ورزشی

فراخوان جذب همکار پژوهشگر برای همکاری در طرح‌های پژوهشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، به‌منظور ایجاد فضای همکاری و تجربه‌اندوزی در حوزه اجرای طرح‌های پژوهشی، پژوهشگاه علوم ورزشی جذب کارورز پژوهشی را به‌عنوان یک شیوه موثر و کاربردی در تربیت پژوهشگر و مشارکت بیشتر فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی در پروژه‌های تحقیقی پژوهشگاه به‌صورت عملیاتی در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ممتاز حوزه علوم ورزشی می‌توانند به‌عنوان همکار در این پروژه‌های تحقیقاتی مشارکت نموده و از مزایای مشارکت در آن بهره‌مند شوند .

هدف پروژه :

توسعه توان‌بخشی ورزشی و تدوین پکیج‌های تمرین جسمانی در افراد دارای اختلالات طیف اوتیسم، افراد باکم توانی ذهنی و افراد با سندروم داون

مجری طرح :

مجری هر سه طرح دکتر علی کاشی می‌باشند. ایشان دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته رشد و تکامل و یادگیری حرکتی (رفتار حرکتی) از دانشگاه تهران و فلوشیپ تخصصی تربیت‌بدنی برای افراد کم‌توان ذهنی در محیط آموزش فراگیر از دانشگاه فورو ایتالیکو (دانشگاه ملی ورزش ایتالیا) و دانشگاه ساپینزا از کشور ایتالیا می‌باشند. ایشان در حال حاضر علاوه بر فعالیت در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به‌عنوان عضو هیات علمی، دبیر کل المپیک ویژه ایران نیز می‌باشند. دکتر کاشی از سال ۱۳۸۷، در حیطه‌ای تخصصی، طراحی برنامه تمرین ورزشی برای توان‌بخشی جسمی و ذهنی افراد کم‌توان ذهنی را دنبال می‌‌کند. ایشان درحال‌حاضر، در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وابسته وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری به‌عنوان عضو هیات‌علمی تمام‌وقت، درزمینه شیوه‌های نوین توان‌بخشی افراد کم‌توان با اختلالات مختلف، مانند سندرم داون، اختلال طیف اوتیسم، بیش‌فعالی ‌نقص توجه و افراد کم‌توان ذهنی به پژوهش مشغول است. ایشان در سال ۱۳۹۶ طی قراردادی با پژوهشگاه تربیت‌بدنی شروع به تدوین بسته آموزشی تمرینی برای افراد اوتیسم نمود و در فروردین ۱۳۹۷ طی قراردادی با معاونت علمی ریاست جمهوری شروع به تدوین برنامه تمرینی برای افراد دارای کم‌توانی ذهنی نموده است. در آخرین پروژه تحقیقی نیز تدوین بسته آموزشی تمرینی برای استفاده در مدارس استثنائی (دانش آموزان با سندرم داون) را در دستور کار خویش قرار داده است .

عناوین پروژه‌های تحقیقی :

۱ - تدوین بسته تمرینی جسمانی حرکتی مختص کودکان و نوجوانان دارای اختلال طیف اتیسم و بررسی تاثیر این بسته در بهبود خصوصیات جسمانی و مهارت‌های روانی حرکتی (کارفرما پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، مجری دکتر علی کاشی)
۲ - تدوین یک بسته آموزشی-تمرینی برای افراد باکم توانی ذهنی و بررسی تاثیر آن در بهبود خصوصیات جسمانی، حرکتی و شناختی این افراد (کارفرما: معاونت علمی ریاست جمهوری، مجری دکتر علی کاشی)
۳ - تدوین و بررسی تاثیر بسته آموزشی تمرینی ویژه دانش آموزان با سندرم داون مدارس استثنائی بر رشد مهارت‌های حرکتی این افراد (کارفرما پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، مجری دکتر علی کاشی)

شرایط متقاضیان :

۱ - متقاضیان می‌بایست دانشجوی دوره دکتری یا دکتری تخصصی در رشته رفتار حرکتی (با ترجیح گرایش رشد و تکامل حرکتی) و یا سایر رشته‌های مرتبط باکار در کودکان استثنائی باشند .
۲ - داشتن تجربه علمی و یا عملی کار با افراد دارای کم‌توانی (Disability): افراد با سندروم داون، افراد با اختلال طیف اوتیسم و یا افراد باکم توانی ذهنی بسیار مهم است .
۳ - افرادی که دوره‌های تمرین ورزشی در کودکان استثنائی پژوهشگاه را گذرانیده باشند در اولویت قرار دارند .
۴ - داشتن اخلاق حرفه‌ای و علمی از مهمترین اولویت‌ها می‌باشد
علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه‌ای از وضعیت علمی، تجربه کار با افراد باکم توانی، رزومه پژوهشی، توانمندی‌ها، فهرست گواهی دوره‌های گذرانده شده و ... را به آدرس sportrehabir@gmail.com ارسال نمایند.