عمومی | پژوهشکده چای

برگزاری جلسه سی و دوم (۳۲) کمیته انتشارات پژوهشکده چای

برگزاری جلسه سی و دوم (۳۲) کمیته انتشارات پژوهشکده چای

در روز یک‌شنبه مورخه ۲۳/۱۰/۱۳۹۷ با حضور ریاست پژوهشکده و تمامی اعضاء کمیته انتشارات، سی و دومین (۳۲) جلسه کمیته موصوف در ستاد پژوهشکده چای واقع در لاهیجان برگزار گردید. در ابتدای جلسه معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌ها پژوهشکده (دبیر کمیته) دستورات جلسه شامل بررسی نهایی دو عنوان نشریه فنی، بررسی اولیه پنج عنوان نشریه فنی و ترویجی، تصمیم‌گیری در خصوص ترجمه یک عنوان کتاب و گزارشی در خصوص وضعیت دست‌نامه‌های تدوین شده را برای اعضای کمیته تشریح و تبیین نمودند و پس از بحث و تبادل نظر اعضاء، مواردی به شرح ذیل در چهارچوب دستورات جلسه مصوب گردید.

الف) با عنایت به اتمام مراحل داوری نشریه‌های فنی "نماتد مولد زخم ریشه‌ی چای و مدیریت مبارزه با آن" و "شته سیاه و راه‌کارهای مدیریت مبارزه با آن در چای"در سامانه و تایید نهایی این دو عنوان نشریه؛ فرم صورتجلسه تایید بروندادهای علمی آن‌ها تهیه و به تایید اعضای کمیته رسید و مقرر شد برای اخذ شماره ثبت (فروست) مرحله پایانی بارگذاری در سامانه صورت پذیرد.

ب) در خصوص نشریه‌های فنی "یخبندان در باغ‌های چای و مدیریت پیشگیری و کنترل آن" و "روش خانگی تولید چای سبز و سیاه"؛ اولویت انتشار آن‌ها مورد تایید اعضای کمیته قرار گرفت و مقرر شد که نگارنده (ان) این نشریه‌ها پس از تکمیل نشریه‌ها در قالب شیوه‌نامه‌های موجود، برای بررسی در کمیته علمی گروه پژوهشی مرتبط، نشریه‌ها را در اختیار مدیران گروه‌ها قرار دهند.

ج) پیشنهاد عنوان ارائه شده گروه پژوهشی فناوری و مدیریت تولید- تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر آینده تولید چای ایران- با عنوان نشریه مورد تایید قرار نگرفت و مقرر شد که این عنوان در قالب گزارش فنی و یا مقاله برای مجله چای و دم‌نوش‌های گیاهی تهیه و در دستور کار قرار گیرد.

د) پیشنهاد عنوان ارائه شده گروه پژوهشی ژنتیک و به نژادی- اصول بررسی کاریوتیپی در چای- با تهیه به صورت دستورالعمل فنی مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد که با اصلاحاتی که در قالب شیوه‌نامه تهیه دستورالعمل‌های فنی بر روی آن انجام می‌شود؛ در دستور کار کمیته علمی گروه پژوهشی مربوطه قرار گیرد.

ه) عنوان تعیین مناسبترین pH خاک برای چای کلون امیدبخش ۱۰۰، با توجه به محتوی به صورت نشریه فنی و یا ترویجی مورد تایید قرار نگرفت و مقرر شد که در صورت تمایل و تکمیل توسط نگارندگان، این برونداد انتشاراتی در قالب مقاله‌ای برای مجله چای و دم نوش‌های گیاهی تهیه و در دستور کار آن مجله قرار گیرد .

و) پیشنهاد ترجمه کتاب Stress Physiology of Tea in the Face of Climate Change توسط خانم دکتر صفایی‌چائی‌کار، مورد تایید کمیته واقع شد و مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

روابط عمومی پژوهشکده چای