عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تربیت نیروی انسانی در تمامی ابعاد از مهمترین وظایف دانشگاه ها محسوب می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی اخلاق مدار و علمی ، برای خدمت به مردم و جامعه مهمترین مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه ها نهاده شده است.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در نشست هیات رییسه دانشگاه ها با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه سرنوشت کشور از دانشگاه ها آغاز می شود اظهار کرد: ما باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که در خدمت مردم باشدو برای رفع مشکلات کشور تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید در خدمت مردم و در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: موفقیت امروز نظام جمهوری اسلامی حاصل خون شهیدانی است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس و بعد از آن با سلحشوری مدافعان حرم، با بذل خون خود، انقلاب را یاری کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و هفته گرامیداشت مقام پرستار اظهار کرد: پرستاران  سراسر زندگی خود را معطوف خدمت به کسانی قرار دادند که ناخواسته بیمار شدند و برای درمان به سوی مراکز درمانی هدایت شدند.

دکتر دارابی با بیان اینکه پرستاران از مهمترین ارکان حوزه سلامت و درمان  محسوب می شوند اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش وزارت بهداشت بخشی از مشکلات پرستاران مرتفع شود.

دستیابی به اهداف علمی برنامه ریزی شده در کشور نیازمند یک حرکت جهادی است

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به موضوع علم و فناوری دارند اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف علمی برنامه ریزی شده در کشور باید یک اقدام جهادی انجام داد.

دکتر کافی با بیان اینکه در حال حاضر، ایران در جایگاه شانزدهم جهان در حوزه علم و فناوری قرار دارد تصریح کرد: باید در دانشگاه ها، نیروی انسانی به گونه ای تربیت شود که در هر جایی که فعال شد از نظر علمی در شرایط ممتازی باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، ضمن کسب رتبه نخست ایران در حوزه علم در منطقه باید ۷۵ هزار دانشجوی خارجی نیز در دانشگاه های کشور جذب شوند اظهار کرد: کار سنگینی پیش رو داریم و اگر بخواهیم به این اهداف برسیم باید یک کار جهادی صورت گیرد و دولت و بقیه ارگان های نظام کمک کنند تا به این اهداف برسیم.

{jcomments on}