عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

برگزاری جلسه اختتامیه پروژه طرح جامع شبکه برق دانشگاه

برگزاری جلسه اختتامیه پروژه طرح جامع شبکه برق دانشگاه


جلسه اختتامیه پروژه طرح جامع شبکه برق دانشگاه، نوزدهم دیماه با حضور دکتر سیدین (معاون اداری، مالی و توسعه منابع دانشگاه)، برگزار شد.
این جلسه پس از تائید تمامی گزارش­ها از سوی مدیریت دانشگاه، برگزار شد و در آن از مجریان و همکاران زیر پروژه ها و همچنین کارشناسان ادارات طرح­ های عمرانی و تدارکات، با اهداء لوح تقدیر، تشکر و قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است پروژه طرح جامع شبکه برق دانشگاه، با هدف بررسی مشکلات فنی و مدیریتی شبکه برق دانشگاه و راه­های بهبود و ارتقاء بهره ‌وری آن، از سوی کلینیک برق ایران به شورای مدیریت راهبری سبز دانشگاه پیشنهاد شد که دو رویکرد مهم در خود داشت: ۱) نگاه جامع به مشکلات موجود و مسیر آینده شبکه برق دانشگاه در معرفی زیر پروژه­ها؛ ۲) ایجاد بستر کار گروهی میان اساتید دانشگاه در حل یک مسئله.
با موافقت شورای مذکور، تحقیقات در گروه­ های هفت­ گانه به مسئولیت دکتر موحدی (دانشکده مهندسی کامپیوتر)، دکتر فاضل دانشکده مهندسی راه ­آهن)، دکتر ماکویی (دانشکده مهندسی صنایع)، مهندس فهیمی پور، دکتر جلیلیان، دکتر جدید و دکتر شهرتاش (دانشکده مهندسی برق) و مدیر اجرایی دبیرخانه طرح (به مسئولیت مهندس خلیلی ­فر) آغاز شد.
بخش اول نتایج این طرح، فهرست عناوین و تجهیزات شبکه برق دانشگاه و وضعیت سلامت تجهیزات مذکور بوده است که مدیریت دانشگاه را در اداره بهتر شبکه برق کمک خواهد نمود. بخش دوم و مهم­تر این طرح، تهیه و تدوین شرح خدمات برای هرکدام از پروژه ­های دوازده­ گانه و اسناد مناقصه به همراه میزان نفر/ ساعت مورد نیاز و برنامه زمان ‌بندی برای اعلام فراخوان های جذب پیمانکار یا مشاور اجرایی بوده است.


عناوین این زیر پروژه­ ها مبتنی بر محورهای فنی و مدیرتی مورد نیاز برای بهبود و ارتقای شبکه برق دانشگاه به شرح زیر است:
۱- جمع ­آوری و مرتب­ سازی اطلاعات شبکه برق موجود
۲- جمع ­آوری و مرتب­ سازی اطلاعات از وضعیت سلامت و کارآیی شبکه و تجهیزات موجود
۳- جمع ­آوری و مرتب ‌سازی اطلاعات از طریق مراجعه و اندازه ­گیری در شرایط بهره برداری
۴- ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و روزآمد برمبنای فرم­های اطلاعاتی
۵- بررسی فرآیندهای مدیریت راهبری و توسعه شبکه برق دانشگاه
۶- تحلیل و بررسی وضعیت موجود بهره ­برداری
۷- ممیزی انرژی
۸- ارائه راهکارهای بهبود وضعیت بهره ‌برداری
۹- برنامه ریزی تعمیرات دوره ‌ای شبکه برق دانشگاه
۱۰- ارتقاء سطح پایش و مدیریت راهبری در شبکه برق دانشگاه
۱۱- طراحی و اجرای تعمیرات هوشمندانه شبکه برق دانشگاه
۱۲- تامین انرژی از انرژی ‌های تجدیدپذیر و CHP

Sapp.ir/iust_iran