عمومی | دانشگاه نهاوند

نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان همدان با مهندس شاهرخی؛ استاندار همدان

نشست دکتر مرادی مخلص؛ رئیس دانشگاه به اتفاق سایر روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان همدان با مهندس شاهرخی؛ استاندارمحترم همدان

سیدسعید شاهرخی روز یکشنبه مورخ ۲۳ دی ماه سال جاری، در جمع روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان همدان اظهار داشت: اولویت نخست کشور توجه به معیشت و اشتغال مردم به خصوص جوانان است و در این بین دانشگاه ها نقش بسیار مهمی دارند.
شاهرخی با تاکید بر لزوم بومی گزینی در رشته های تحصیلی دانشگاه های استان گفت: باید رشته هایی که در استان کاربرد دارد، ترویج یابد.
وی اضافه کرد: دانشگاه ها در رشته های تحصیلی بازنگری داشته باشند و براساس بازار کار و نیاز شغلی استان نسبت به ایجاد تغییر در رشته ها اقدام کنند.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید تقویم برنامه عملیاتی در راستای توسعه عالی استان داشته باشند، گفت: نگرانی پیرامون مشکلات دانشگاه ها باید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده پیگیری و رفع شود و در این بین آینده نگری و تعیین خط مشی مشخص بسیار مهم به شمار می رود.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مورد توجه جدی است و پیشنهاد می کنیم برای هدفمند شدن نشست ها نسبت به تشکیل دبیرخانه مشترک اقدام شود.

در ادامه نشست، روسای دانشگاه ها به طرح دغدغه ها و مطالبات خود در حوزه های علمی و پژوهشی پرداختند.