عمومی | دانشگاه تهران

رونمایی از سه مجموعه جدید در باغ موزه نگارستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی ، سه مجموعه جدید شامل اتاق گنجینه استاد محسن مقدم، گالری مفاخر دانشگاه و اتاق مجموعه آثار استاد محمود روح‌الامینی با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، هیات رئیسه و اعضای شورای این دانشگاه، چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷، در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران افتتاح شد.
مجموعه معرفی گنجینه استاد محسن مقدم با هدف ترویج سنت حسنه وقف فرهنگی، با دستور رئیس دانشگاه تهران و با مرمت بخشی از وسایل منزل شخصی وی و چیدمان در یکی از گالری‌های مجموعه باغ موزه نگارستان به نمایش عموم درآمد.
استاد محسن مقدم تحصیل کرده رشته باستان‌شناسی و از استادان برجسته پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۵۱ مجموعه کلکسیون و آثار تاریخی جمع‌آوری شده خود را به همراه منزل مسکونی خود وقف دانشگاه تهران کرد.
در این مراسم همچنین دو گالری مفاخر و آثار زنده‌یاد استاد محمود روح‌الامینی نیز افتتاح شد. در گالری مفاخر آثاری در رابطه با استاد برجسته دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه، مرحوم باستانی پاریزی، به نمایش در آمده است.
آثار زنده‌یاد روح‌الامینی نیز مجموعه عکس مردم‌شناسی از فنون، آداب و رسوم، باورها و فعالیت‌های شغلی ایران از مراحل کاشت تا برداشت گندم در منطقه کوه‌بنان کرمان است که وقف دانشگاه تهران شده است.