عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

چهارمین دوره مسابقات هوش مصنوعی برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر احمد نیک‌آبادی، عضو هیئت علمی این دانشگاه و دبیر جشنواره هوش مصنوعی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: ارتقاء دانش بومی در زمینه هوش مصنوعی، شناسایی و معرفی محصولات و شرکت‌های موفق داخلی، فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری ‌سازی آنها، فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه نیازهای کشور در زمینه هوش مصنوعی و تلاش برای ارائه راهکار برای آنها و بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، تولیدکنندگان محصولات هوشمند و کاربران این محصولات از جمله مهمترین اهداف این مسابقه است.
نیک‌آبادی با بیان اینکه مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر با حضور محققان و دانشگاهیان، تولیدکنندگان محصولات هوشمند و مشتریان و کاربران این سامانه‌ها برگزار می‌شود، افزود: عناوین مسابقات بر اساس نیازهای مطرح شده از سوی صنعت تعیین و شرکت‌کنندگان این مسابقات نیز در دو گروه دانشجویی و شرکتی دسته‌بندی می‌شوند.
دبیر چهارمین جشنواره هوش مصنوعی با اشاره به شرایط حضور تیم‌ها در این رقابت تصریح کرد: تیم‌های دانشجویی ملزم به ارائه گزارش فنی هستند و از جوایز نقدی و غیرنقدی مسابقات بهره‌مند خواهند ‌شد. همچنین تیم‌های شرکتی نیز می‌توانند با محصولات تجاری خود در این مسابقات شرکت کنند و رتبه کسب کنند اما جایزه‌ای به آنها تعلق نخواهد گرفت.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این دوره از مسابقات تیم‌های شرکت‌کننده در رشته‌های پیش‌بینی روند بازار سهام، بازشناسی فرامین صوتی، بازشناسی چهره در تصویر، تشخیص موجودیت‌های نامدار متون فارسی و بازشناسی اشیاء با نمونه‌های آموزشی کم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
نیک‌آبادی ادامه داد: براساس تعداد تیم‌های شرکت‌کننده و کیفیت نتایج به دست آمده در هر مسابقه، از یک تا سه تیم برتر تقدیر می‌شود.

ز.ح ۷۴/ ع.ع ۵۷