عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار در مرکز آموزشی درمانی بهارلو

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهارلو،  این مراسم با حضور دکتر سید مجید موسوی موحد، رئیس، داود پناهی، مدیر، زهرا قاضی، مترون و جمعی از مسئولان و کارکنان بیمارستان روز شنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۷ در مرکز آموزشی درمانی بهارلو برگزار شد.
در این مراسم، داوری، امام جماعت بیمارستان، سخنان خود را با روایتی زیبا از پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد با این مضمون که 'هرکس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خدای متعال او را با ابراهیم خلیل الله محشور می کند' . وی در ادامه با استناد به همین آیه  بیان کرد: هریک از ما در هر جایگاهی که هستیم باید قدردان ظرفیت های خود باشیم چرا که این ظرفیتی است که خدای متعال در اختیار ما قرار داده است.
دکتر موسوی موحد نیز در سخنرانی خود ضمن تبریک روز پرستار، به همه پرستاران در سال پرستاری که گذشت خداقوت گفت و با اشاره به اینکه گروه پرستاری بیمارستان بهارلو یکی از سخت کوش ترین گروه های پرستاری دانشگاه است از کادر پرتلاش پرستاری تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه مراسم، پناهی، با بیان اینکه روز میلاد حضرت زینب (س)، به حق و به زیبایی به نام روز پرستار نام گذاری شده است با ارائه آمارهایی از فعالیت بیمارستان از ابتدای تاسیس تاکنون اذعان داشت که نقطه مشترک همه فعالیت ها در بیمارستان حضور کادر معظم و معزز پرستاری در صف اول ارائه خدمت بوده است.
مدیر بیمارستان همچنین با استناد به آمارها عنوان کرد بیمارستان در مسیر درستی بوده و نمود بیرونی آن در سطح دانشگاه مشخص است.
پس از سخنرانی مدیر، مدیر پرستاری، به جایگاه آمد و با اشاره به سخنان رئیس و مدیر، عنوان کرد که بار مسئولیت بزرگی بر دوش گروه پرستاری بیمارستان گذاشته شده و هیچ یک از مشکلاتی که بیمارستان ها در سطح کلان با آن درگیر هستند نتوانسته تاثیری در خدمتگزاری به مردم در پرستاران ایجاد کند.
وی همچنین توضیحاتی کاملی در خصوص فرایند انتخاب پرستار نمونه ارائه داد.
مراسم روز پرستار با برگزاری مسابقه، اجرای زنده موسیقی و پخش کلیپ ویژه این روز ادامه داشت.
از مهمترین بخش های این مراسم اهدای لوح تقدیر به پرستاران نمونه دانشگاهی، پرستاران نمونه بیمارستانی، فعالان حوزه آموزش به بیمار و کارکنان، فعالان حیطه کنترل عفونت و بازنشستگان پرستاری بود.
در این بخش از برنامه از ۵۸ نفر از پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران و منشی های بخش های بستری تقدیر به عمل آمد.