عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان: سلامت محدود به یک متولی خاص نیست

در این جلسه که در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد، مهندس خلیل جوکار اضافه کرد: تامین سلامت مردم نیازمند همکاری‌های همه‌جانبه، تعامل، همراهی و همدلی اعضای کارگروه سلامت در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه ارتقای سلامت شهروندان و افزایش مشارکت آنان در برنامه‌های بهداشتی از اولویت‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی است.
غلامحسین زیبا تاکید کرد: اعضای شورای سلامت شهرستان کنگان برای رفع مسائل و مشکلات بهداشتی موجود در سطح شهرستان و فراهم نمودن شرایط مطلوب و مناسب بهداشتی باید تلاش بیشتری کنند.
وی بابیان اینکه مراکز عرضه قلیان، تهدیدکننده سلامت اجتماعی است اظهار داشت: اولین گام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف قلیان، آگاهی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان ضمن تقدیر از اقدامات اعضا در جمع‌آوری قلیان از اماکن عمومی و پارک‌ها اظهار داشت: این برنامه باید به‌صورت مستمر اجرا شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز اظهار داشت: کانون‌های سلامت در محله پتانسیل بسیار مناسبی برای استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی جهت ارتقای سلامت آن محله است که ادارات شهرستان نیز همکاری لازم برای مشارکت در تشکیل کانون‌های سلامت محله را خواهند داشت.
فاطمه آهو خوش افزود: بایستی مجامع سلامت محله را راه‌اندازی کنیم تا نمایندگان محلات مختلف، نیازها و مشکلات محلات را شناسایی کرده و در مجامع سلامت شهرستان‌ها مطرح کنند تا تصمیماتی در جهت رفع آن نیازها اتخاذ شود.
وی افزود: با افتتاح کانون‌های سلامت محله و آغاز به کار آن‌ها، مردم در مورد مسائل مربوط به‌سلامت خود و افراد خانواده و جامعه تصمیم‌گیرنده می‌شوند و نیازهای سلامت خود را عنوان می‌کنند و این نیازها به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.
انتهای پیام /م.س- ۳۰۷۰