عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

بازدید دکتر شهریاری معاون قوه قضائیه، از مراحل ساخت ماهواره «ظفر»

معاون قوه قضائیه ، در بازدید از مراحل ساخت ماهواره «ظفر» گفت: اتکاء به ظرفیت های انقلابی، به ویژه نخبگان ولایتمدار، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد


حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری، معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات این قوه ، هجدهم دیماه ۱۳۹۷، از مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید کرد.
در این بازدید، معاون قوه قضائیه با دکتر ذاکری (رئیس دانشگاه)، دکتر بلندی (رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه) و اعضای هیات رییسه دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، دکتر بلندی ضمن معرفی دستاوردهای ماهواره های «نوید» و «تدبیر» (مبین)، به ارائه گزارش از آخرین وضعیت پروژه ماهواره «ظفر» و معرفی دستاوردها و تجهیزات ساخته شده نمونه های کیفی و پروازی پرداخت. وی گفت: ماهواره ظفر، یک ماهواره پیشرفته و عملیاتی با ماموریت تصویربرداری چند طیفی با قدرت تفکیک ۲۲.۵ متر بصورت رنگی است که کاربردهای متعدد در حوزه­ های کشاورزی، نقشه­ برداری، هواشناسی و حوادث غیر مترقبه و... دارد.
دکتر بلندی ادامه داد: ماهواره ظفر علم و صنعت ایران، دارای ماموریت تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره اطلاعات با قدرت تفکیک مکانی ۴۵ متر در باندهای رنگی و قدرت تفکیک مکانی ۲۲.۵ متر در باند پانکروماتیک است که این محموله، قابلیت تصویربرداری ۵۰ فریم بصورت زمان واقعی و ۲۰۰ فریم ذخیره اطلاعات در روز را داراست.
رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه خاطر نشان کرد: ماهواره ملی ظفر، علاوه بر محموله تصویربرداری، دارای محموله ذخیره و ارسال، محموله تحقیقاتی تشعشعات فضایی، زیرسیستم تعیین و کنترل وضعیت، زیرسیستم تعیین موقعیت، زیرسیستم مخابرات، مدیریت داده و فرمان (تله‌ کامند، تله ‌متری و کامپیوتر روی برد)، زیرسیستم انرژی و زیرسیستم سازه و مکانیزم و زیر سیستم کنترل حرارت است که بخش زمینی، شامل ایستگاه تله ‌کامند، تله ‌متری، تصویربرداری و هندست کاربران می ­باشد.
دکتر شهریاری (معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات) هم در این دیدار، ضمن قدردانی از تیم مدیریتی و تمامی دانشمندانی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند گفت: اتکاء به ظرفیتهای انقلابی بویژه نخبگان ولایتمدار، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هرگاه و در هر مجموعه ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که روحیه انقلابی، بسیجی و ولایی حاکم گردیده است، آن نهاد به بالاترین درجه رشد خود نائل آمده که همگی این برکات، برگرفته از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.
وی تلاش های صورت گرفته در مجموعه دانشگاه علم و صنعت ایران علی الخصوص مرکز تحقیقات فضائی این دانشگاه را بسیار مثبت و چشمگیر توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: یکی از کاربردهای مهم این ماهواره در کنار سایر قابلیتهای فنی آن، کمک به تحقق «عدالت الکترونیک» با بهره مندی از سیستم مکان یاب جغرافیایی با رویکرد رصد و کنترل است که می تواند در زیرساخت و همپوشانی فنی - مهندسی با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، نقش شایانی را ایفا نماید و امیدواریم به حول و قوه الهی، در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این ماهواره باشیم تا یک بار دیگر توان فنی، علمی و اعتقادی نخبگان انقلابی این مرز و بوم بر جهانیان اثبات گردد.


http://Sapp.ir/iust_iran