عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

جشن گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان آریا برگزارشد/ تجلیل از پرستاران

با حضور دکتر سروری مجد
جشن گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان آریا برگزارشد/ تجلیل از پرستاران
همزمان با خجسته سالروزمیلاد با سعادت حضرت زینب (س)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با حضور در بیمارستان آریا دانشگاه ضمن تبریک روز پرستار به پرستاران بیمارستان آریا واحد مشهد، از این بیمارستان بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی : دکتر علی سروری مجد در مراسم جشنی که به همین مناسبت در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد؛ به معنی کلمه رحمان در آیه بسم الله الرحمان الرحیم اشاره کرد و گفت: صفت رحمان اشاره به رحمت عام خدا دارد که شامل همه بندگان می شود و حضرت زینب (س) نیز با برخورداری از این صفت بهترین الگوی محبت و مهربانی و ایثار هستند.
وی حضرت زینب(س) را آینه تمام نمای پروردگار دانست و اظهار داشت: با الگو قرار دادن این شخصیت می توانیم به نورانیت و تعالی برسیم.
دکتر سروری مجد افزود: پرستاران و پزشکان نیز با خدمتی که به بیماران می کنند این صفت را در وجود خود نهادینه کرده و با رشد خود به خدا نزدیک تر می شوند.
در ابتدای این مراسم دکتر محمد قیطاقی رییس بیمارستان آریا واحد مشهد نیز در جمع مسئولین ، پزشکان و پرستاران این بیمارستان روز پرستار را تبریک گفت و با ارائه گزارشی به بیان برنامه های بیمارستان آریا پرداخت.
وی با بیان اینکه بیمارستان آریا فعالیت خود را از سال ۴۸ آغاز کرده است، اظهار داشت: اکنون این بیمارستان با برخورداری بیش از ۶ هزار متر مربع زیربنا، ۱۰۰ تخت بستری، ۱۰ بخش بستری، ۲۴۰ کادر غیر پزشکی، ۱۳۴ کارمند استخدامی و ۱۲۰ نیروی شرکتی در حال فعالیت است.
دکتر قیطاقی با اشاره به اینکه بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ارزشیابی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی  مشهد درجه یک مثبت شناخته شده است، تصریح کرد: ارتقاء مستمر کیفیت خدمات، ارتقاء سطح ایمنی بیمار و مدیریت خطر، ارتقا سطح آموزش و فعالیتهای پژوهشی و ارتقاء سلامت جامعه از اهداف این بیمارستان است که برای دستیابی به این آنها تلاش می کنیم.
رئیس بیمارستان آریا واحد مشهد از دو برابر شدن تعداد بیماران گردشگری سلامت در این بیمارستان خبر داد و گفت: طی نه ماهه گذشته امسال تعداد ۵۰۰ بیمار نسبت به سال قبل افزایش یافته است که بیشتر آنان را گردشگران سلامت تشکیل می دهند.
وی؛ برون سپاری بخش طب تصویری و بخش تغدیه و آشپزخانه و اخذ مجوز بخشض های icu, Nicu را از طرح های در دست اقدام برشمرد و گفت: توسعه مدیریت منابع انسانی، بهینه سازی فضاهای فضاهای فیزیکی موجود ، رفع کمبودها و جایگزین نمودن تجهیزات پزشکی مورد نیاز و ...  از برنامه های عملکردی سال ۹۷ است.
در این مراسم از ۱۰ نفر از پرستاران بیمارستان آریا و سه نفر از پرستارانی که به درجه بازنشستگی نائل آمدند، تقدیر بعمل آمد.