عمومی | دانشگاه فرهنگیان

سال آینده دانشگاه فرهنگیان میزبان نمایشگاه بین المللی قران کریم است

دکتر علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در آیین اختتامیه گردهمایی مدیران و مسئولان فرهنگی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان که از هفده لغایت بیست دی ماه در مرکز آموزشی و رفاهی امام علی ( ع) بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه در هفته های اخیر سه دیدار با معاونان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون، تمام نهادها و سازمان های مهم کشور به همکاری با دانشگاه فرهنگیان افتخار کرده و بر ضرورت حمایت از این دانشگاه فراملی تاکید دارند.
وی در ادامه به تبیین سیاست های مهم معاونت فرهنگی پرداخت و افزود: مدیریت فرهنگی باید جایگزین اجرای فرهنگی شود و از ظرفیت دانشجو معلمان و اساتید در برنامه های فرهنگی بهره گرفت.
دکتر محمدی انعطاف در برنامه های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بعد از چندین ماه، شورای تخصصی فرهنگی برگزار شد و در یکی از مصوبات آن کارنامه فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت تشکیل شورای تخصصی فرهنگی در هر ماه تاکید کرد و افزود: در حال برنامه ریزی این مهم هستیم که برخی از اختیارات به صف تفویض شود.
دکتر محمدی از میزبانی دانشگاه فرهنگیان از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: در جلسه ای که مسئولان فرهنگی کشور حضور داشتند، با اتفاق نظر اکثر مسئولان، دانشگاه فرهنگیان میزبان این رخداد مهم فرهنگی و قرآنی انتخاب شد.
وی به مهم ترین برنامه های آینده این معاونت اشاره کرد و با بیان اینکه مهارت آموزان خط قرمز ما هستند و باید کارگاه های ویژه ای برای آنان برگزار شود؛ افزود: جشنواره فرهنگی از سال آینده متمرکز نخواهد بود و برنامه های فرهنگی بسیاری برای مهارت آموزان برگزار خواهد شد.
دکتر محمدی برگزاری برنامه های اردویی، راهیان نور و زیارت اولی را از برنامه های جدی معاونت فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: از تشکل ها و انجمن ها حمایت جدی خواهیم کرد؛ مبنای سیاست ها قوانین و اسناد بالادستی است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تفاهم نامه ای با معاونت پژوهش دانشگاه فرهنگیان منعقد شده است، تصریح کرد: جشنواره ملی آثار فرهنگی اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هم زمان با جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، در بهمن ماه جشنواره بزرگ رویش در مشهد برگزار خواهد شد و صدها دانشجوی دختر و پسر در این جشنواره حضور خواهند یافت.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان همچنین تعامل جدی با مراکز درون و برون سازمانی را از برنامه های این معاونت برشمرد.