عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز پرستار

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی در پیامی ضمن تبریک ولادت با سعادت بانوی صبر و استقامت و درایت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار آورده است: پرستاران به عنوان یکی از اصلی ترین حلقه های حوزه درمان، نقش بسزایی در حفظ، تامین و ارتقای سلامت جامعه دارند.

دکتر محمد رضا دارابی در این پیام آورده است، نام گذاری ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها بانوی بزرگوار عرصه کربلا به عنوان روز پرستار نماد و ارزش والای این شغل شریف و نشانه احترام جامعه، به پرستاران است  و فرصتی است برای قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری که بحق یکی از حلقه های مهم و موثر در زنجیره سلامت هستند.

پرستاران به عنوان یکی از اصلی ترین حلقه های حوزه درمان، نقش بسزایی در حفظ، تامین و ارتقای سلامت جامعه دارندو تحقق چشم انداز نظام سلامت با هدف دستیابی به جایگاه اول سلامت در منطقه تا سال ۱۴۰۴ بدون ارتقاء علمی  و همت بلند پرستاران میسر نیست.

بدون تردید یکی از بازوهای توانمند دانشگاهها در حوزه سلامت وجود پرستاران و گروههای پرستاری است که با حضور پرمهر و عاطفه خود در بیمارستانها و بر بالین بیماران علیرغم طاقت فرسا بودن شغلشان با قلوبی آکنده از عشق و محبت صادقانه و خالصانه شبانه روز در خدمت بیماران هستند.

اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی پرستاران تلاشگر به ویژه پرستاران پرتوان و خدوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امیدوارم در راستای هدف غایی درمان که همانا ارتقای ایمنی و سلامت بیمار است، با حفظ ارزش آفرینی برای تمامی ذی نفعان، موفق و موید باشند.

{jcomments on}