عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شد

آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، روز پنج شنبه مورخ ۲۰/۱۰/۹۷ افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای ساخت و تجهیز این آزمایشگاه و مرکز رشد اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر ابراهیم کوچکی اظهار داشت: آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه از محل اعتبار دانشگاه و حمایت های معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: فضای آزمایشگاه ها در همکاری با مرکز رشد فناوری سلامت در مسیر تولید محصول به کار گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه جامع با مدرنترین تجهیزات آزمایشگاهی محیط مناسبی جهت انجام انواع تست های تخصصی در همه حوزه ها تحقیقاتی سعی دارد گام موثری را در جهت برآوردن نیازهای جامعه دانشگاهی بردارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز، در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه از سال ۹۴ تاکنون گفت: برای گسترش اقدامات، فضای جدیدی به این مرکز اختصاص یافت.

دکتر حمیدرضا بنفشه افزود: استقرار ۱۳ واحد فناور در مرکز و تصویب ۲۴ طرح فناوری شده، که ۱۱ عدد از طرح ها به اتمام رسیده، از جمله اقدامات این مرکز است.

وی، تولید کیت استخراج DNA به روش نانو مگنت و تولید تجهیزات کمک آموزشی از جمله اطلس مغز انسان و سری کامل لام های آموزشی بافت شناسی و نرم افزار های کاربردی در حوزه فناوری سلامت از دیگر پروژه های این مرکز می باشد که در حال تجاری سازی می باشد.

دکتر بنفشه، با اشاره به ثبت ۸ پتنت در این مرکز اظهار داشت:دستگاه افزایش سرعت التیام زخم و تروکاتر تخصصی خروج کاتتر کافدار با اتصال بافتی، خشکبار بدون آفلاتوکسین با استفاده از روش های بیولوژیک و...  از جمله آن ها می باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ادامه داد: این مرکز دارای رتبه نهم در بین دانشگاه های همتراز کشور می باشد و درصدد است با فعالیت فناورانه اساتید به همراه دانشجویان و فارغ التحصیلان منطقه کاشان، زنجیره تولید محصولات دانش بنیان را کامل نماید و جایگاه دانشگاه را در ردیف دانشگاه های نسل سومی که علاوه بر آموزش و پژوهش قادر به ثروت آفرینی نیز هستند، ارتقا دهد.

لازم به ذکر است: نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، دکتر اصغر عبادی فرد مدیر توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت، دکتر حسین وطن پور مدیر توسعه فناوری وزارت بهداشت، دکتر مصداقی نیا عضو هیات امناء دانشگاه، دکتر محمد زارع رئیس اسبق دانشگاه،اعضای هیات رئیسه و جمعی از مدیران و مسئولین در این مراسم حضور داشتند.