عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه اندازی شد

با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان روز پنج شنبه مورخ ۲۰/۱۰/۹۷ راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در این مراسم گفت: این درمانگاه برای حمایت، آموزش، درمان و پیگیری بیماری سلیاک راه اندازی شده است.

دکتر محمدرضا فاضل، با اشاره به راه اندازی این درمانگاه با حمایت وزارت بهداشت و انجمن سلیاک افزود: برای تجهیز این درمانگاه ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزرات بهداشت هزینه شده است.

وی، با بیان اینکه تمام اطلاعات بیماران بعد از تشخیص اولیه وارد سامانه کشوری می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری ژنتیکی است پیگیری های لازم در خانواده انجام می شود.

دکتر فاضل ادامه داد: بیماری سلیاک یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به پروتئینی به نام گلوتن موجود در گندم و جو است که علائم شایع گوارشی و غیر گوارشی متعددی دارد که منجر به عوارض جدی در بیماران می شود.

وی ادامه داد: این بیماری ژنتیکی است که در آن فرد توانایی هضم مواد غذایی حاوی گلوتن را از دست می‌دهد و برای ادامه حیات به رژیم‌های غذایی خاصی نیازمند است.