عمومی | دانشگاه اصفهان

جلسه مشترک دانشگاه اصفهان با مدیران شرکت فولاد کویر


مدیران شرکت فولادکویر با هیات رییسه دانشگاه دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش وب سایت خبری uinews مدیران شرکت فولاد کویر به منظور همکاری مشترک صنعت و دانشگاه با هیات رییسه دانشگاه دیدار و گفتگو نمودند.در این دیدار دکتر طالبی رییس دانشگاه، دکتر رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر میرخانی معاون اداری و مالی، دکتر زمانی مدیر ارتباط با صنعت و جامعه، مدیران پژوهشکده ها ، مدیران ارشد دانشگاه و مدیران ارشد شرکت فولاد کویر حضور داشتند.

دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان با اعلام آمادگی برای همکاری دانشگاه با این شرکت ،استفاده از توان مراکز علمی و تحقیقاتی در سطح ملی و بین‌المللی با بهره‌گیری از رویکرد نوآوری باز و شبکه‌سازی به‌منظور توسعه پایدار صنعت فولاد کشور متناسب با توسعه‌های این صنعت در سطح دنیا و شتاب‌دهی حرکت دانشگاه‌های برتر به‌سمت دانشگاه‌های نسل چهارم (دانشگاه‌های نوآور) را ضروری قلمداد نمود.

رییس دانشگاه در ادامه ضمن معرفی ظرفیت های قابل توجه این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه اصفهان با فرآهم آوردن زیر ساخت های لازم، در مسیر حرکت به سمت ارتقا به تراز بین المللی ۵ دانشگاه برتر کشور،گام های موثری برداشته است.

رییس دانشگاه با اشاره به این که بر اساس جدیدترین رتبه بندی ها، دانشگاه اصفهان در بین یک هزار دانشگاه برتر دنیا قرار دارد، خاطرنشان ساخت: ایجاد ظرفیت های تحقیقاتی جدید و ارتباط با صنعت و جامعه در راستای تحقق اهداف علمی جامعه تاکید می شود.

وی در ادامه افزود: شرکت های صنعتی باید با تمهیدات لازم در  پی کاهش هزینه و افزایش بهره وری باشند. صنایع با تشکیل اتاق های فکر می توانند فارق از درگیری های عملیاتی به حل مسائل بپردازند و این جاست که دانشگاه می تواند کمک خود را در اتاق های فکر در اختیار صنایع بگذارد.دکتر طالبی همچنین تصریح نمود: ما اعلام آمادگی می نماییم که با انجام یک کار مشترک با صنایع فولادکویر، الگوی جدیدی در کشور ایجاد نماییم.

شایان ذکر است دکتر بهمن زمانی مدیر ارتباط با صنعت و جامعه نیز در این جلسه به ارایه شیوه نامه همکاری های مشترک دانشگاه اصفهان و صنعت فولاد کویر پرداخت و افزود: الگوسازی همکاری مشترک صنعت و دانشگاه در جهت تحقق سرآمدی در تحقیقات و نوآوری صنعت فولاد کشور و ارزش‌آفرینی از طریق شبکه‌های نوآوری باز ملی و جهانی مورد نظر است.

وی بیان داشت: شورای عالی، متشکل از روسای هر دو سازمان و معاونان مرتبط، کمیته راهبری متشکل از معاونان پژوهشی هر دو سازمان و مدیران مرتبط می باشد. کارگروه های تخصصی پنج‌گانه با عناوین انرژی و محیط زیست، فناوری و خدمات مهندسی، مدیریت استراتژیک، بازاریابی و آینده پژوهی، منابع انسانی و روانشناسی، ایمنی و سلامت نیز مورد نظر قرار گرفته است.

وی با مروری بر دستاوردهای راه‌اندازی دفتر همکاری‌های شرکت فولاد و دانشگاه اصفهان به تشریح اهداف این دفتر پرداخت.

خلاصه شیوه‌نامه حضور پاره‌وقت اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان در شرکت فولاد مبارکه(در قالب دفتر همکاری‌های مشترک دانشگاه و این شرکت)

ü مصوب یکصد و هفتاد و نهمین جلسه هیات رئیسه مورخ ۹۷/۴/۹

ü کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان می‌توانند از تسهیلات این شیوه‌نامه استفاده کنند. بدیهی است اعضای کارگروه‌های تخصصی تعریف شده در ذیل دفتر همکاری‌های فولاد و نیز اعضای گروه‌های پژوهشی تابعه دانشگاه در اولویت می‌باشند.

ü حداکثر مدت حضور در شرکت فولاد مبارکه به ازای هر درخواست یک نیم‌سال تحصیلی (نیم‌سال اول، دوم، و تابستان) مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه می‌باشد.

ü در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده در یک نیم‌سال حضور، امکان تمدید حضور برای حداکثر دو نیم‌سال دیگر وجود دارد.

مطالعه وضع موجود در صنعت فولاد

شناسائی مسائل و مشکلات مبتلا به صنعت فولاد

تدوین RFP برای هر کدام از مسائل شناسائی شده

تدوین پروپوزال برای هر یک از RFP های مصوب

موضوع پژوهشی : موضوعی است که در راستای اهداف دفتر همکاری‌های مشترک شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان، براساس موضوعات مصوب کارگروه‌ها تعریف شده است.

درج روزهای حضور در شرکت فولاد (حداکثر دو روز در هفته) در برنامه آموزشی – پژوهشی متقاضی

احتساب کسر واحد موظف (حداکثر تا سقف ۵۰% واحدهای موظف) بنا به درخواست متقاضی

پرداخت حق‌التحقیق (بر اساس جدول تعرفه حق‌التحقیق شرکت فولاد مبارکه) به متقاضی

لازم به ذکر در این جلسه مدیران شرکت فولاد کویر نیز به معرفی این شرکت پرداختند و امکانات تکنولوژی، منابع انسانی و رفتار سازمانی و کنترل کیفیت شرکت را معرفی نمودند.

در پایان مقرر شد یک تیم متشکل از مدیران پژوهشی دانشگاه برای بازدید از شرکت فولاد کویر، اعزام و دستاوردهای این بازدید را به هیات رییسه دانشگاه اعلام نمایند.