عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

همایش مجریان و شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی برگزار گردید.

در همایش مجریان و سازندگان ذیصلاح ساختمان و شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی که با حضور اعضای هیات مدیره، مهندسان مجری و شرکت های خدمات آزمایشگاهی استان خراسان شمالی برگزار گردید، مهندس رمضانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان در این همایش گفت : در حال حاضر فقط ۲۰ درصد از ساخت و سازها توسط متخصصان انجام می شود و برای خارج شدن از این وضعیت باید مجریان به وظایف قانونی خود عمل کنند تا خدمات واقعی به مردم ارائه گردد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ، وی اظهار داشت: جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سرمایه گذاران ، سازمان نظام مهندسی در نظر دارد عملکرد مجریان را از حیث رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان، نظارت و کنترل کند.
وی افزود : در صورت حضور مجریان در محل پروژه ها و احساس مسئولیت در قبال وظایف خود، سازمان نظام مهندسی به حمایت خود ادامه می دهد تا مهندسان به عنوان شغل اصلی و تمام وقت در این زمینه فعالیت و جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، و اجرای ساختمان را حرفه خود بدانند.
مهندس رمضانی ادامه داد : اگر دغدغه جامعه مهندسی فقط مسائل صنفی نباشد و مسائل زیستی نسل آینده، رفاه و اقتصاد مردم باشد به طور حتم مردم نیز به جامعه مهندسان اعتماد خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ پروژه در استان مجری دارد، افزود : حدود ۳۰۰ هزار متر مربع پروژه در استان مشمول طرح مجری هستند که باید مهندسان امانت دار خوبی باشند تا مردم به آنها بیشتر اعتماد کنند.
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی استان در ادامه گفت: توجه به مصرف بهینه انرژی بزرگترین و مهمترین مولفه ای که امروزه دغدغه مردم، تولید کنندگان، مهندسان و مسئولان در صنعت ساخت و ساز است باید مورد توجه مجریان قرار گیرد و رعایت اخلاق حرفه ای در دل همه این مصادیق قرار دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پایان یاد آور شد : مجریان ساختمان باید مستند سازی را در دستور کار خود قرار دهند و شناسنامه فنی و ملکی را جدی بگیرند تا روزی فرا برسد که ارزش گذاری قیمت مسکن با نام تولیدکنندکان و شرکت های مهندسی در کنار سایر مولفه ها اعتبار بگیرد.
در این همایش نمایندگان مهندسان مجری و نماینده شرکت های خدمات آزمایشگاهی گزارشی از عملکرد مجریان و شرکتهای خدمات آزمایشگاهی ارائه نمودند.