عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جایگاه مناسب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه های ملی و بین المللی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه در رتبه بندی های ملی و بین المللی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه پژوهش شرایط مناسبی برای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با دیگر کشورها فراهم شده است.

دکتر محسن تفقدی در دیدار سرکنسول های کشورهای عراق، ترکمنستان، ترکیه و پاکستان با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حوزه پژوهش و فناوری، حوزه ای فراگیر برای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک به شمار می رود خاطر نشان کرد: یکی از محور هایی که به خوبی می توانیم با سایر کشورها تعامل داشته باشیم، حوزه تغذیه است که ماموریت ملی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه علوم پایه و عرصه های نانو فناوری، زیست فناوری، بالینی، روان پزشکی، علوم شناختی، ارتوپدی و طب باز ساختی جایگاه مناسبی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ایجاد مرکز نوع دوم یونسکو در حوزه علوم پایه و بالینی تغذیه با ماموریت فراملی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ایجاد این مرکز فصل مشترک مناسبی را در تعامل با کشورهای همسایه ایجاد کرده است و در دانشگاه این آمادگی وجود دارد که در محور های مختلف در حوزه تبادل دانشجو و استاد فعالیت کنیم.

قابلیت جذب دانشجویان خارجی در تمامی رشته های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های مناسب انجام شده، این دانشگاه در حال حاضر آمادگی جذب دانشجو را در تمامی رشته ها داراست.

دکتر سیامک زارعی قنواتی به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی های بین المللی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ و در رتبه بندی تایمز نیز رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ را داراست و در وضعیت بهتری نسبت به دانشگاه علوم پزشکی تهران دارد.

اعطای مجوز پذیرش توریسم سلامت به ۱۲ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این دیدار با بیان اینکه این دانشگاه با توجه به توانمندی های علمی، درمانی و تجهیزاتی ظرفیت مناسبی را در پذیرش توریسم سلامت داراست خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۲ بیمارستان زیر پوشش این دانشگاه در بخش های دولتی و خصوصی مجوز پذیرش توریسم سلامت را دریافت کرده اند.

دکتر اسماعیل خیامی با بیان اینکه بیش از۵۰ بیمارستان، ۲۰۰ مرکز تخصصی درمانگاهی و ۷۰۰ مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند تصریح کرد: در حال حاضر نظارت های مناسبی در حوزه گردشگری سلامت انجام می شود و تنها مراکزی امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارند که مجوز های لازم را کسب کرده باشند.

{jcomments on}