عمومی | دانشگاه فرهنگیان

کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر در ۴۰ پردیس دانشگاه فرهنگیان فعال شده است

در گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور  که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان مازمدران و در مرکز آموزشی - رفاهی بابلسر در حال برگزاری است، دکتر گنج کریمی معاون سازمان هلال احمر، گفت: اصول هفتگانه سازمان هلال احمر تشابهات بسیاری با آموزش های دانشجومعلمان دارد.
وی با اشاره به تعامل مطلوب و امضاء تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان با سازمان هلال احمر، خاطر نشان کرد: هم اکنون در ۴۰ پردیس دانشگاه فرهنگیان کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر فعال شده است.

معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر، با اشاره به آمار ۱۲۰۰ تشکل دانشجویی در سراسر کشور افزود: علت توجه ویژه ما درمیان سایر دانشگاه های کشور به دانشگاه فرهنگیان، نقش ویژه دانشجو معلمان در تاثیرگذاری بر روی دانش آموزان در آینده بسیار نزدیک است.

وی با قدردانی از نگاه و حمایت رییس دانشگاه در این خصوص اظهار کرد:  اصول هفتگانه ما همچون بی طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه و مردم دوستی ،تشابهات بسیار زیادی با آموزش دانشجو معلمان دارد.

دکتر گنج کریمی از همه کارشناسان فرهنگی دعوت کرد تا نسبت به راه اندازی این کانون ها درسراسر پردیس ها و مراکز همت ویژه و سعی وافرداشته باشند.
وی با اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر همچون تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها، برقراری دوستی و صلح، حمایت از زندگی و سلامت، اظهار کرد:  با ایجاد این کانون ها می توان در بسط و گسترش این اهداف توسط دانشجو معلمان گام برداشت و هلال احمر آمادگی دارد تا با تمام توان در کنار دانشگاه باشد.

معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر، حمایت از ایده های خلاقانه و داوطلبانه را وظیفه سازمان دانست و گفت: جمعیت هلال احمر آماده پذیرش نقش آفرینی دانشجویان در سراسر کشور است و مجامع کشوری هلال احمر این مجال را برای حضور و تصمیم گیری و سیاست گذاری دانشجو معلمان در کنار سایر دانشجویان کشور مهیا می کند.

شایان ذکر است گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به مدت ۴ روز از سه شنبه ۱۸ دی لغایت جمعه ۲۱ دی  با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران کل این حوزه دربابلسر  در حال برگزاری است .