عمومی | دانشگاه شهید چمران اهواز

مزار شهدای گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز غبارروبی شد

هم‌زمان با شانزدهم دی‌ماه، سالروز شهادت شهدای دانشجو، آیین غبارروبی از مزار شهدای گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این مراسم که با حضور مسئولان دانشگاه و جمعی از کارکنان و دانشجویان ظهر امروز شانزده دی‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شد، ضمن غبارروبی و زیارت مزار شهدای گمنام، دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی تجدید میثاق کردند.

مداحی یکی از ذاکران و اقامه نماز جماعت در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، شانزدهم دی‌ماه هر سال یادآور حماسه‌آفرینی جهادگرانی است که در سال ۱۳۵۹ مظلومانه توسط دشمن بعثی در هویزه به شهادت رسیدند. تعداد قابل توجهی از رزمندگان و شهدای این حماسه را دانشجویان و به ویژه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل می‌دادند که شهید علم‌الهدی، دانشجوی رشته تاریخ یکی از شاخص‌ترین این شهیدان است.

حسین علم‌الهدی در پانزدهم دی‌ماه سال ۵۹ در عملیات «نصر» که به منظور آزادسازی خرمشهر ساماندهی شده بود، به عنوان فرمانده سپاه هویزه حضور داشت. در جریان همین عملیات و در روز ۱۶ دی‌ماه، این فرمانده‌ی جوان در ۲۲ سالگی مورد اصابت گلوله‌ی سه تانک از سوی دشمن قرار گرفته و به فیض شهادت نائل شد. پس از شهادت شهید علم‌الهدی و تعدادی از یارانش، نیروهای عراقی به طور ظالمانه‌ای از روی اجساد شهیدان هویزه عبور کرده و هیچ اثری از جسم آنان باقی نگذاشتند. شانزده ماه پس از شهادت حسین علم‌الهدی و یارانش، به کمک گروه تفحص جنازه‌های مطهر شهدا به سختی شناسایی و شهید علم‌الهدی توسط قرآن جیبی که به امضای امام خمینی (ره) و آیت ا... خامنه ای رسیده بود، شناسایی شد.

گفتنی است، آیین غبارروبی و زیارت مزار شهیدان گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز، به کوشش کانون عاشورا و شهدای مدیریت امور فرهنگی دانشگاه برگزار شد.