عمومی | دانشگاه شهید چمران اهواز

برگزاری نشست انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده علوم

نشست انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور اعضای هیئت مرکزی در دانشکده علوم برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در ابتدای این نشست دکتر مهناز کسمتی گزارشی از امور انجام‌شده و راه‌اندازی سایت جدید انجمن زیر نظر سرور دانشگاه و چالش‌های پیش رو ارائه کرد.

دبیر انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های انجمن پیگیری وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان است، بیان کرد: رصد این امر جز با انجام زیرساخت‌های لازم انجام نخواهد شد و تلاش بر این بوده که انجمن هم سو با ماموریت اخیر دانشگاه‌ها مبنی بر رصد اشتغال دانش‌آموختگان به کمک معاونین و مدیران مربوطه سهم خود را در این مهم ایفا کند.

وی، افزود: در این راستا با راه‌اندازی سایت جدید انجمن به کمک مرکز انفورماتیک دانشگاه و دانش‌آموختگان قدم‌های خوبی برداشته ‌شده است اما تعلل در کسب اطلاعات دانش‌آموختگان از مبادی ذی‌ربط، چالش اساسی در راه‌اندازی این سایت ارزشمند است که در این رابطه همکاری بیشتر دانشگاه را طلب می‌کند.

دبیر انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شهید چمران اهواز، در خصوص طرح مهارت افزایی دانش‌آموختگان، اظهار کرد: این طرح تهیه و در جلساتی با حضور مسئولین استانی مطرح‌شده است اما به دلیل هم‌پوشانی با سایر طرح‌های مشابه و تعیین اعتبارات لازم نیاز به پیگیری جدی و تصویب برای اجرا می‌باشد.

کسمتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گزارشی از فعالیت سایر انجمن‌های دانشگاه‌های مطرح کشور ارائه کرد و گفت: اگر بخواهیم کارهای شاخص و مهم انجام گیرد ساختار کنونی انجمن قابلیت لازم را ندارد.

در ادامه با تبادل‌نظر اعضا و با توجه به لزوم برگزاری مجمع عمومی مقرر گردید در  نیمه دوم اسفند این مجمع در دانشگاه برگزار شود و تا آن موقع پیشنهادهای لازم در اساس‌نامه به منظور پویاتر شدن آن موردبحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است این نشست با حضور دکتر معرف زاده، دکتر عرفانی مجد، مهندس عباد، دکتر کاظمی نژاد و دکتر کسمتی برگزار شد.